Re: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Maciej Lopacinski (mlopaci_at_gazeta.pl)
Data: Thu 10 Jul 1997 - 12:50:03 MET DST

Dorota Nicewicz-Modrzewska wrote:

> Ja nie jestem przekonana, czy nalezy w ogole traktowac nazwy internetowe
> jako towar reklamowy, ale byc moze do tego wszystko zmierza.

One juz sa towarem. We wtorkowej GW Biuro-Komputer jest calostronicowa
reklama w ktorej jest reklamowany tylko adres internetowy.
Rzeczpospolita umieszcza duze ogloszenia wlasne rekalmujace
www.rzeczpospolita.pl. Wszyscy pamietamy www.czasnaeb.com.pl. W Polsce
juz sa firmy ktore promuja swoje domeny. Rozmawiajac o domenach musimy
pamietac, ze pieniedzy na rozwoj internetu nie dadza uniwersytety, KBN
itp., ale duze bogate firmy ktore na nim beda zarabiac. Ludzie od
marketingu w tych firmach beda wymagac prostych, latwych do wbicia w
swiadomosc klientow domen. A latwiej jest wbic klientowi do glowy adres
http://pampers, niz http://www.procter-and-gamble.com.pl dlatego
1) powinna byc mozliwosc rejestracji nazw produktow i hasel
2) rejestrowac wszystkich chetnych pod *.pl
3) cena rejestracji pod pl nie powinna byc wyzsza od ceny *.com

A jako temat do konstruktywnej dyskusji proponuje zagadnienie ,,domena a
znak towarowy'', bo w tej chwili chcac sie zabezpieczyc przed dowcipami
typu www.tpsa.com trzeba zarejestrowac w domenie *.(com).pl i *.com
nazwy wszystkich swoich produktow.

To jest moja prywatna opinia!

--