Re: Kto popsul HTML (Re: Parser w MSIE)

Autor: Marcin Jagodzinski (marcinj_at_rubikon.net.pl)
Data: Wed 09 Jul 1997 - 16:36:52 MET DST

Dnia Wed, 9 Jul 1997 15:47:33 +0200, "Pawel Wimmer"
<pawel.wimmer_at_lupus.waw.pl> pisal(a)

>Marcin, wytlumacz mi, jak glupiemu, co zarzucasz Marquee.
>Zdecydowanie wole takie rozwiazanie od skryptu czy apletu Javy. Jest
>proste, wyglada ladnie. Problem w tym, ze nie jest widoczne gdzie
>indziej. Ale sama idea jest, IMHO, zupelnie sensowna.
>BTW - ciagle jakos nie mam zaufania do JavaScript i apletow. Niby
>dziala, ale zawsze mam wrazenie, ze wybuchnie. Pomijam juz fatalna
>interpretacje - czasem IE, czasem NN/NC.

Dla mnie jest to wodotrysk. I to juz zupelny. Rownie dobrze mozna
wprowadzic setki innych tagow, tak, ze juz nikt sie nie polapie o co w tym
HTML chodzi. O, np. tag, ktory animuje komorki w tabeli. Tzn wyswietla
zawartosc poszczegolnych komorek w jednej. Mozna zrobic tag, ktory bedzie
animowal gify. Mozna zrobic tag, ktory wyswietli zegarek. Z 20 parametrami,
okreslajacymi jego wyglad. Mozna zrobic tag, ktory bedzie... itd. Super.

Wiesz ile szukalem MARQUEE w twoim kursie? 15 minut. Bo sie ona nie ma
nijak do HTML. Umiescieles ja w "Grafika"... hm... przeciez to nie jest
grafika. Teoretycznie powinna byc w elementach blokowych... ale da sie
wstawic w MARQUEE np. <A>? Albo tabele? Nie znam sie na tym za dobrze, ale
wydaje mi sie, ze czegos takiego nie da sie dopisac do DTD. Albo trzeba by
je baaardo nagiac. Taki wyszydzany <FONT FACE> zostal zastapiony stylami. A
Marquee? Nie da sie!

Jest to obce cialo w HTML. Zobacz co tam nawprowadzali... czas... znasz
inny tag (poza <META>) w ktorym parametrem jest czas?

Od bajerow jest Java. Jak ona dziala? Roznie. Mam nadzieje ze bedzie coraz
lepiej.

A idea stojaca za Marquee? Wybacz, nie wiem o co chodzi... jaka idea? Byl
taki czas, kiedy bylem zwolennikiem tagow wprowadznych przez Netscape'a.
Ale jak wszedl MSIE 2.0 i zobaczylem, na co stac MS, to zwatpilem. (Potem
MS dzialal juz znacznie lepiej).

Pozdrawiam.

/\/\arcin Jagodzinski
mailto:marcinj_at_mail.rubikon.net.pl