Re: Parser w MSIE (Re: Niedzielni webmajstrzy (a propos PCkuriera 14/97))

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 08 Jul 1997 - 20:32:41 MET DST

On 8 Jul 1997 15:38:12 GMT, lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl (Jaroslaw
Lis) wrote:

>In pl.listserv.polip Grzegorz Staniak <gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl> wrote:
>
>: Hm :) Nie tyle broni, co stara sie byc bezstronny. A akurat z calego
>: MS zespol Explorera robi naprawde swietna robote i nie od dzisiaj o
>: tym mowie.
>
>Swietna robote? No tak, dla MS swietna. Te cale DIrectX, Font=MSSansSerif,
>http://...../format_your_hdd.lfn, itp...

Sorry, ale:

1) O _politycznym_ powiazaniu z jedna platforma pisalem, i to bez
zachwytu; o niepotrzebnym obciazeniu "integracja z systemem" tez.
Tyle, ze sa to wlasnie strategiczne decyzje dzialow marketingu i
szefow firmy. Sami programisci IE to ludzie po pierwsze kompetentni,
po drugie z szersza wizja tego co robia, po trzecie wzorowo wrecz
pracujacy z organizacjami standaryzujacymi. A wiekszosc glupot typu
FONT FACE to wynalazki Netscape'a - IE tylko dotrzymywal mu kroku.

2) Wpadki/dziury zdarzaja sie kazdemu - pokaz mi jedna duza firme
software'owa ktora nigdy nie puscila dziurawego produktu. A potem
pokaz mi druga firme, ktora wypuscila patch 10 dni po znalezieniu
tego kalibru dziury. Ile czasu reagowal Novell na problem
podszywania sie pod ramki admina? Dwa lata? Wiecej?

3) Nastawienie na technologie typu ActiveX to z jednej strony wynik
polityki, ale z drugiej strony calkiem uprawnione podejscie do
kwestii rozszerzania funkcjonalnosci oprogramowania WWW: model
bezpieczenstwa Javy ma oczywiscie przewage, ale uzywanie Javy np. do
aplikacji intranetowych w sytuacji gdy sie uzywalo, zna, i ma zasoby
np. w Visual Basicu to wiazanie buta dzdzownica. Rozwiazania oparte
o ActiveX sa w tym kontekscie duzo skuteczniejsze i bardziej
wydajne. Poza tym, trzeba jeszcze poczekac zeby JVMy chodzily z
mozliwa do zaakceptowania predkoscia.

Tak ze jesli mamy krytykowac, to moze to, co na krytyke zasluguje, a
nie porzadna prace kompetentnych ludzi. Popatrz chocby dla
porownania na Netscape'a: na ich tle IE team to oaza profesjonalizmu
i rozsadku.