Re: Niedzielni webmajstrzy - wolno¶æ, sacrum i profanum

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 07 Jul 1997 - 11:50:44 MET DST

Dnia 5 Jul 97 o godz. 12:10, Pawel Wimmer napisal(a):

> wyci±gam z obserwacji rynku komputerowego, jest pora¿aj±co jasny: ludzie
> siêgaj± po proste, ³atwe i "³adne" narzêdzia, nawet je¶li wi±¿e siê to
> niekiedy z ubocznymi dolegliwo¶ciami. Takimi s± polskojêzyczne systemy
> Microsoftu, polskojêzyczne aplikacje biurowe i domowe (zwykle tej samej
> firmy), graficzne edytory HTML itp. Przeciêtny u¿ytkownik, który traktuje
> komputer na równi z ¿elazkiem, telewizorem czy ekspresem do kawy, a nie
> modli siê do niego, zawsze bêdzie siêga³ po rzeczy ³atwe i skuteczne. To
I nie byloby w tym nic zlego, gdyby istotnie "latwe" oznaczalo "skuteczne".
Przynajmniej w przypadku graficznych edytorow do HTML-a na ogol niestety tak
nie jest - sam o tym wiesz. Generuja one zwykle koszmarnie zagmatwany,
nieczytelny i praktycznie nie nadajacy sie do poprawiania - nie tylko
recznego, ale takze *tymi samymi edytorami* - kod. Do tego czesto zawierajacy
bledy.
IMHO pisanie reczne jest naprawde efektywniejsze. Co prawda moje potrzeby w
zakresie HTML-a sa dosyc specyficzne, bo na ogol wstawiam na siec *duzo
tekstu* - artykuly, ktore pisze do roznych czasopism. Myslac o strukturze
*logicznej* tekstu, a nie o jego wygladzie, na ogol moge HTML-izowac go "na
slepo", nie ogladajac w ogole koncowego efektu w przegladarce (zreszta trudno
byloby, bo robie to przewaznie w domu, a tam mam AT 286 - moglbym puscic na
tym jedynie chyba DOS-owego Lynxa, ktory pod wzgledem formatowania strony
jest do kitu). Po prostu wiem, gdzie sie konczy akapit, co ma byc naglowkiem,
itd. itp. i wstawiam odpowiednie tagi. Faktem jest jednakze, ze po takim
sformatowaniu tekstu w sposob "logiczny" na ogol wyglada on w przegladarce
tak, jak powinien i poprawki rzadko sa potrzebne.
Nota bene to do tego wlasnie zostal wymyslony HTML... :-) wiec nie dziwota ze
to sprawnie idzie.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl