Re: Niedzielni webmajstrzy (a propos PCkuriera 14/97)

Autor: Tomasz Pilat (tomekp_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Sun 06 Jul 1997 - 15:37:16 MET DST

In pl.comp.www Jaroslaw Rafa <raj_at_ux.wsp.krakow.pl> wrote:
> nieco bardziej rygorystyczny w interpretacji tagów HTML-a Netscape już
> takich dziwactw nie trawił...
Hm. Ja bym to inaczej ujal. Netscape ma beznadziejnny parser SGML wbudowany.
Napisanny ad-hoc i nie poprawiony nnigdy (slynnna kiedys kwestia
komennntarzy chodzby). AFAIK MSIE ma parser z Mosaica (troche innych rzeczy
z Mosaica tez ma..).

> Wiem, co piszę, bo symptomy podobnego
> "niedzielnego webmajsterstwa" widywałem nie raz na stronach - wydawałoby
> się - dużych i poważnych firm.
Coz, w wielu firmach jako fachowcy pracuja wlasnie tacy niedzielni
webmasterzy. Wystarczy spojrzec jaki procent ludzi z free.polbox oferuje
''profesjonalne'' tworzenie serwisow www....

> Webmaster świadomy nigdy nie będzie powodował tego typu problemów.
Rozpocznijmy kampanie ''Swiadome Mac^N^N^NWembasterowanie '' :>

> Jeżeli nawet wzbogaci swoją stronę ramkami, animowanymi rysunkami,
Przepraszam, "wzbogaci"? ;-0

> W końcu, dlaczego np. nie mam, dla efektu estetycznego, bądź dla
> wyróżnienia pewnych partii tekstu, użyć atrybutu <font color ...>?
True. BTW, jak wam sie udaje, co lepiej uzywa:
font color="red" czy font color ="#CC0000" ?? (pomijajac to ze niektore
przegladarki nie znaja ''red'').

> Dlaczego mam wyrzekać się Netscapowych tagów umożliwiających centrowanie
> tekstu w wierszu?
Sorry, ale ktory to tag?No bo chyba nie CENTER, bo ten zostal w Netscapie
zle zainteresowany. CENTER centruje AKAPIT a nie wiersz.

> Coż jednak z tych zalet, jeżeli po wejściu na stronę zrobioną przez
> "niedzielnego webmajstra" widzimy tylko ciąg nic nie mówiących "[IMAGE]
> [IMAGE] [IMAGE] [IMAGE] ..."?
Albo (autentyk):

                      Autor tej strony jest czlonekiem
                                   [IMAGE]

> Każda strona ramkowa powinna mieć swoją wersję bezramkową. Jeżeli
> odsyłacze w postaci map graficznych - to raczej tradycyjnych,
> realizowanych na serwerze (programem imagemap), niż tych "client-side",
> dostępnych w nowszych przeglądarkach.
Hmm...a jak myslisz, z ktorymi sobie lepiej rade daje Lynx?

> (a pamiętajmy, że Javy nie ma żadna przeglądarka
> pod 16-bitowe Windows - czy chcemy zmuszać wszystkich ich użytkowników
> do przejścia na Windows 95?)
A nie prawda. Jest MSIE pod win3.1 z JAVA-VM! I nawet mam go
zainstalowanego.

> instalując na serwerze jeden z wielu
> dostępnych pakietów do generowania "w locie" wykresów w formacie GIF...
fly, gd...

> [Generowanine gfx przez server w locie] Rozwiązanie proste i eleganckie.
I nieco bandwidth'o i servero-resourcowo zerne :> Coz, ale i tak lepsze IMHO

> niepotrzebne będą, przy odrobinie "pogłówkowania", napisy "tę stronę
> należy oglądać za pomocą przeglądarki XXX". To naprawdę da się zrobić.
No chyba ze XXX == "dowolnej" ;-)

> Natomiast zestawy "porządne" i "poprawne" istnieją niewątpliwie; jeden z
> nich mam przed sobą właśnie na ekranie. Tyle, że nie jest to pod
> MS-Windows... ;-)
Ano :>

> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

TP

PS. Pawel, dawaj tenn tekst z PCQ on-line!:>

--
Tomasz "Poncki" Piłat
poncki_at_PoncLAND.xyz.lublin.pl