Re: KOMUNIKAT PSI: Domeny Internetowe w Polsce

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Sat 05 Jul 1997 - 23:07:00 MET DST

Szymon Sokol wrote:

[...]

> I w ogóle, zdumiewają mnie emocje wokół tej sprawy. To przecież nie o
> aborcji albo narkotykach mowa - ludzie, nikt nie umiera od tego, że
> ma domenę w [.com].pl!

Ale jak go chca zmusic do zmiany, to zaczynaja sie pewne problemy.

> [...]
> mil, org, net), ale nie uważam, aby zasadne było administracyjne
> wymuszanie takiego, a nie innego sposobu rejestrowania. Nie ułatwi to w
> znaczący sposób odnajdywania w Internecie instytucji, bo o ile np.
> odnalezienie AGH jest małym problemem niezależnie od tego, czy będzie to
> agh.pl, agh.edu.pl czy agh.krakow.pl, o tyle już np. odnalezienie firmy
> "KrakChemia SA" może być nietrywialne nawet gdy wiemy, że jest np. w
> com.pl - bo teraz: krakchemia.com.pl? krakchemia-sa.com.pl?
> KChSA.com.pl? To był przykład nieco wydumany, ale na pewno da się

Przyklad jest niezly... Pomysly w dziedzinie skrotow bywaja
zadziwiajace.

>Więc jeśli niczego nie ułatwi, to... po co porządkować?

Bo niektorym sie nie podoba. Albo im niewygodnie. Albo dla idei. Albo
zeby pokazac tym parszywym kapitalistom, czyj jest Internet.
(Niepotrzebne skreslic).

> Zgadzam się natomiast, że mozna i należy uporządkować reguły
> nazewnictwa domen instytucji *państwowych* (rządowych, samorządowych
> etc.). Chyba Maciek Uhlig podawał kiedyś, jak obecnie nazywają się
> domeny Urzędów Miejskich/Gminnych w różnych miejscowościach - żadnej

Owszem, ale niech sie tym zajmie rzad, w koncu to jego podlegle
instytucje. Jak sami nie umieja, jest tu na polipie w brod pomyslodawcow
na porzadkowanie tego i owego - nadadza sie na konsultantow.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe