Parser w MSIE (Re: Niedzielni webmajstrzy (a propos PCkuriera 14/97))

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 09 Jul 1997 - 02:46:54 MET DST

On 6 Jul 1997 13:37:16 GMT, Tomasz Pilat
<tomekp_at_fenix.xyz.lublin.pl> wrote:

>Hm. Ja bym to inaczej ujal. Netscape ma beznadziejnny parser SGML wbudowany.
>Napisanny ad-hoc i nie poprawiony nnigdy (slynnna kiedys kwestia
>komennntarzy chodzby). AFAIK MSIE ma parser z Mosaica (troche innych rzeczy
>z Mosaica tez ma..).

MSIE 3.0 moze tak - bo 4.0 jest juz pod tym wzgledem zupelnie
innym programem, z najlepszym parserem jaki jest w tej chwili w
przegladarkach dostepny. Miedzy innymi w celu dobrej obslugi
dynamicznego HTML trzyma dokument w pamieci jako drzewo, bez
sprowadzania go do "plaskiej" serii, powiedzmy, "instrukcji". W
ogole z powyzszego mozna wyciac "SGML", bo zadna przegladarka
"generic SGML" nie analizuje. Niemniej, to co chodzi w srodku IE
4.0 to jest kawalek dobrej roboty. A ich obsluga CSS jest
wzorowa (nie mowie idealna, chodzi o postawe, nie o brak
niedociagniec) . Chcialoby sie, zeby inne, podobno zasluzone dla
Internetu, firmy tak implementowaly specyfikacje.

--
Grzegorz Staniak
<gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl>