Re: Domeny Internetowe - wstyd???

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Sat 05 Jul 1997 - 21:10:41 MET DST

Jaroslaw Zielinski wrote:

> Ad. 1. Otrzymujac list z domeny weselichlopcy.pl tez bede to wiedzial?

Mozna sprobowac www.weselichlopcy.pl. Nie ma? To puscic wyszukiwanie.
Tez nie ma? To wtedy jest jakies ryzyko.

> Ad. 2. Wlasnie o tym pisalem, ze zgadywanki to chyba nie w tym miejscu.

Ja sie przedstawiam podpisem pod listem i stronami WWW. Nie zgadzam sie
na zadanie "nalepienia sobie na czolo" etykietki "com". Ze ja do
takowych naleze? Co z tego. Jak bedziemy powaznie mowic o biznesie, to
sie dokladnie przedstawimy.

> Sam tego nie zrobie, ale na szczescie osamotniony nie jestem. I jesli
> nawet 3/4 prowiderow bedzie przekonywac firmy, ze .pl to cos jak
> wizytowka ze zlotymi literami na rozowym tle, to wystarczy.

3/4? Wishful thinking...

> Zaraz, zaraz, to rozmawiamy juz o vr.pl, o klientach vr.pl czy o
> domenach w ogole?

O wszystkim po trochu. Nie moge zabierac glosu w pelni autorytatywnie na
temat "jak to widza inni". Wiem jak ja to widze, a z wypowiedzi
niektorych osob wiem za maja podobne zdanie - wiec opieram sie
generalnie na swoim pogladzie (a trudno mi sie zupelnie odseparowac od
VR.pl) i uogolniam.

> Ja nic nie mam do vr.pl - najwyzej on i jego klienci
> beda w rubryce "inne" zamiast "komercja".

Kazdy kto ma wirutalne WWW moze sobie sam zarejestrowac domene. W
com.pl, pl (chwilowo nie bardzo), com albo jakims dziwnym kraiku. Chyba
ze poskapi albo mu sie *.vr.pl podoba. Ale to jego rzecz.

> Natomiast chodzi o to by rozwiazac problem w skali kraju.

Problem skomplikowanego skryptu do analizy logow WWW Winter? Zaiste,
ogolnopolski, ba, ogolnoswiatowy... Chyba ze jest to taki cud-skrypt ze
warto za niego sprzedac dusze :-)

Znowu wylazi kwestia wygody i dobrego samopoczucia porzadkowych jako
glowny powod zamieszania.

Nie sadze by tych circa 200 firm majacych domeny w .pl uwazalo kwestie
wygody kilku osob za dostateczny powod do zmiany domeny i wydania
pieniedzy na zwiazane z tym koszta.

> No to czym sie rozni .pl od com.pl? "Jakoscia" firmy?

"Uroda" adresu, latwoscia zapamietania... Wiem, to sa wartosci wzgledne,
ale czesc uczestnikow tej dyskusji uwaza je za istotne.

> I to byl juz pierwszy problem - jakby mialo jakiekolwiek znaczenie, czy
> firma jest z Krakowa czy z Warszawy. Na szczescie w tej chwili juz

A nie ma? Np. komputera bym w firmie z dajmy na to Krakowa czy Gdanska
nie kupowal, bo po co sie potem tluc x godzin pociagiem albo samochodem
do serwisu.

> mniej
> rejestruje sie w domenach regionalnych, a wiecej w normalnych, zdrowych
> funkcjonalnych.

I dobrze. Tylko niech bedzie wolno sobie wybierac i pl i funkcjonalne i
regionalne, jak komu wygodnie. Zle wybierze - jego problem. Dobrze
wybierze - jego zysk.

> Poza tym malo kto jeszcze uzywa Infoseek...

Blad. Infoseek PL wart jest popularyzacji.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe