Re: Termin obowiazywania prowizorium w sprawie domen

Autor: Michal Szokolo (msz_at_vr.pl)
Data: Fri 04 Jul 1997 - 14:31:13 MET DST

Marek Baczek wrote:

> Tomasz Kokowski wrote in article <33BBD717.7418_at_sol.put.poznan.pl>.
> ..

> 1. Nikogo nie upowaznilem do wystepowania w moim imieniu na tym
> spotkaniu, rowniez nie zostalem o tym spotkaniu odpowiednio
> wczesnie powiadomiony.

A po co. Kto tam bedzie sluchal jakis tam providerow... Ze im sie nie
podoba? I co z tego. Ordnung muss sein.

> 2. Jestem w posiadaniu korespondencji zapewniajacej mnie, ze
> rejestracje w pl przez NASK sa wazne bezterminowo.

Wkrotce kolekcja moze sie rozszerzyc o korespondencje informujaca, ze
NASK zmienil zdanie. Ewentualnie (za czas dluzszy) o korespondencje od
klientow, ze nagle ich adresy znikly z DNS-u oraz pogrozki od ich
prawnikow.

> 3. Kto zwroci koszty zmian nazw domen, a sa bardzo wysokie?

Zwroci? Jeszcze zarzadaja oplaty za przymusowa rejestracje przeniesionej
domeny.

> 4. Prosze podac jeden jedyny argument PRAKTYCZNY uzasadniajacy
> "wyczyszczenie" domeny .pl

Zwolennicy porzadku beda mieli spokojny sen, zamiast budzic sie w srodku
nocy z krzykiem. Sasiedzi uznaja to za bardzo praktyczny argument.

> koszty zmian. Do tej pory nikt nie byl w stanie podac argumentu
> "praktyczno - technicznego".

Co dosc jasno wskazuje, ze takowego NIE MA. Jakby byl, padalby srednio
co 5 minut w kazdej dyskusji.

> 5. Nie wiem czy na tym spotkaniu byl poruszany temat oplat za
> utrzymanie domen. Slyszalem, ze NASK mial takie oplaty wprowadzic.
> Na jakiej podstawie?

Obwieszczenia. "Z dniem ... wprowadza sie oplaty w wysokosci ... platne
w kasie lub przelewem. W razie nieuiszczenia, delegacja domeny zostanie
usunieta. Podpis nieczytelny".

> Oczywiscie nowo-rejestrowane domeny moglyby
> takim oplatom podlegac, ale wszystkie stare?

Jak wszyscy to wszyscy, babcia tez. Ale

> Obawiam sie, ze nie wszyscy sobie zdaja ze skutkow prawnych jakie
> niosa za soba takie drastyczne zmiany.

Przeciez nie oni osobiscie beda pod tym podpisani. Glownym proponentom
NIC nie grozi - bardzo wygodna sytuacja... Zrobia to recami NASK-u.

--
          //  \/  \\  >>  //==    VR.pl Uslugi Internetowe