Re: Termin obowiazywania prowizorium w sprawie domen

Autor: Marek Baczek (mgb_at_qdnet.pl)
Data: Fri 04 Jul 1997 - 12:18:30 MET DST

 Andrzej Resztak wrote in article <5pii1f$a15$1_at_helios.man.lublin.pl

> [...]

>: rejestracje w pl przez NASK sa wazne bezterminowo.
>
>Korespondencja opieczetowana i podpisana? Nie jestem
>prawnikiem, ale nie ma umow bezterminowych. Tzw. umowy
>bezterminowe (w przeciwienstwie do terminowych) oznaczaja
>jedynie, ze bez dzialan zadnej ze stron umowa sama nie wygasnie.
>Zawsze natomiast pozostaje mozliwosc wypowiedzenia umowy.
>Czas wypowiedzenia powinny regulowac przepisy prawne
>w zaleznosci od typu umowy. W tym przypadku nie reguluja,
>niech sie wypowiedza prawnicy, ale pewnie roczny termin
>wypowiedzenia bedzie do zaakceptowania przez kazdy sad.

A wypowiedza sie (ci prawnicy) z cala pewnoscia.

>: 3. Kto zwroci koszty zmian nazw domen, a sa bardzo wysokie?
>
>Nie zdarzylo Ci sie, ze w jakims miescie zmienili nazwe
>ulicy? Dostales odszkodowanie? Przeciez zameldowany
>zostales bezterminowo pod okreslonym adresem (albo miales
>firme), a tu taka zmiana.

Internet to nie ulice z adresami. Przygotuje chyba probne
zestawienie kosztow takich zmian, ale po weekendzie.

>: 4. Prosze podac jeden jedyny argument PRAKTYCZNY uzasadniajacy
>: "wyczyszczenie" domeny .pl
>: Znam argumenty "estetyczne", "statystyczne" oraz "ideologiczne".
>: te argumenty nie sa decydujace o tym, zeby ponosic teraz
kolosalne
>: koszty zmian. Do tej pory nikt nie byl w stanie podac argumentu
>: "praktyczno - technicznego".
>
>Protestowales jak zmieniali nazwy wielu ulic? Pytales
>sie jakie to byly powody praktyczno-techniczne?
>Bo koszty byly wielokrotnie wieksze.

Czyli nie jestes w stanie podac takie argumentu. To po co zmieniac.
Dla widzimisie "estetow"?

>: 5. Nie wiem czy na tym spotkaniu byl poruszany temat oplat za
>: utrzymanie domen. Slyszalem, ze NASK mial takie oplaty
wprowadzic.

>Fajnie bylem pierwszy to bede mial wszystko za darmo?
>Niech inni placa? Oplaty symboliczne sa potrzebne, zeby
>chociazby wiedziec czy firma jeszcze istnieje i czy potrzebuje
>danej domeny. Praktycznie jak dla mnie to jedyny powod.

Jesli beda symboliczne, to nie ma problemu. Moje informacje (z
"trzeciej reki") byly inne, tzn. proponowane oplaty nie maja nic
wspolnego z symbolika i sa wyzszse kilkakrotnie od oplat w
Internicu.

>PS. W oryginalnym liscie Tomka Kokowskiego byla tylko mowa o ew.
mozliwosci
> przeniesienia niektorych domen na drugi poziom. Osobiscie
watpie
> by do tego doszlo.

Ja tez, ale jesli juz taka mozliwosc jest wskazana to nalezy ja
uzasadnic albo sie jej przeciwstawic.

--
Marek Baczek
mailto:mgb_at_qdnet.pl   http://www.qdnet.pl/~mgb/