Re: Termin obowiazywania prowizorium w sprawie domen

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Fri 04 Jul 1997 - 12:07:43 MET DST

In pl.listserv.polip Marek Baczek <mgb_at_qdnet.pl> wrote:
: Tomasz Kokowski wrote in article <33BBD717.7418_at_sol.put.poznan.pl>.
: ..

: >
: > Prowizorium bedzie obowiazywac do 31.12.1997.
: > Po tym terminie domeny juz zarejestrowne w domenie .pl
: > i nie bedace domenami funkcjonalnymi lub regionalnymi
: > moga zostac przeniesione do domen drugiego rzedu.
: >
: 1. Nikogo nie upowaznilem do wystepowania w moim imieniu na tym
: spotkaniu, rowniez nie zostalem o tym spotkaniu odpowiednio
: wczesnie powiadomiony.
: 2. Jestem w posiadaniu korespondencji zapewniajacej mnie, ze
: rejestracje w pl przez NASK sa wazne bezterminowo.

Korespondencja opieczetowana i podpisana? Nie jestem
prawnikiem, ale nie ma umow bezterminowych. Tzw. umowy
bezterminowe (w przeciwienstwie do terminowych) oznaczaja
jedynie, ze bez dzialan zadnej ze stron umowa sama nie wygasnie.
Zawsze natomiast pozostaje mozliwosc wypowiedzenia umowy.
Czas wypowiedzenia powinny regulowac przepisy prawne
w zaleznosci od typu umowy. W tym przypadku nie reguluja,
niech sie wypowiedza prawnicy, ale pewnie roczny termin
wypowiedzenia bedzie do zaakceptowania przez kazdy sad.

: 3. Kto zwroci koszty zmian nazw domen, a sa bardzo wysokie?

Nie zdarzylo Ci sie, ze w jakims miescie zmienili nazwe
ulicy? Dostales odszkodowanie? Przeciez zameldowany
zostales bezterminowo pod okreslonym adresem (albo miales
firme), a tu taka zmiana.

: 4. Prosze podac jeden jedyny argument PRAKTYCZNY uzasadniajacy
: "wyczyszczenie" domeny .pl
: Znam argumenty "estetyczne", "statystyczne" oraz "ideologiczne". A
: te argumenty nie sa decydujace o tym, zeby ponosic teraz kolosalne
: koszty zmian. Do tej pory nikt nie byl w stanie podac argumentu
: "praktyczno - technicznego".

Protestowales jak zmieniali nazwy wielu ulic? Pytales
sie jakie to byly powody praktyczno-techniczne?
Bo koszty byly wielokrotnie wieksze.

: 5. Nie wiem czy na tym spotkaniu byl poruszany temat oplat za
: utrzymanie domen. Slyszalem, ze NASK mial takie oplaty wprowadzic.
: Na jakiej podstawie? Oczywiscie nowo-rejestrowane domeny moglyby
: takim oplatom podlegac, ale wszystkie stare?
: Obawiam sie, ze nie wszyscy sobie zdaja ze skutkow prawnych jakie
: niosa za soba takie drastyczne zmiany.

Fajnie bylem pierwszy to bede mial wszystko za darmo?
Niech inni placa? Oplaty symboliczne sa potrzebne, zeby
chociazby wiedziec czy firma jeszcze istnieje i czy potrzebuje
danej domeny. Praktycznie jak dla mnie to jedyny powod.
(A tak przy okazji to uwazam, ze nie powinno sie podnosic
podatku "drogowego" i cen benzyny dla tych co kupili swe
pojazdy przed tymi podwyzkami. Przeciez to niesprawiedliwe,
jak kupowalem pojazd to myslalem, ze mnie bedzie na niego
stac wg. cen biezacych, a nie trudno przewidywalnych
przyszlych.)

Andrzej Resztak

PS. W oryginalnym liscie Tomka Kokowskiego byla tylko mowa o ew. mozliwosci
    przeniesienia niektorych domen na drugi poziom. Osobiscie watpie
    by do tego doszlo.