Re: NASK i .pl

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 18:25:37 MET DST

In pl.listserv.polip Sergiusz Pawlowicz <ser_at_serek.arch.pwr.wroc.pl> wrote:

: Mnie sie wyudaje, ze jesli facet ma takie problemy z NASKiem, to powinien

Jakie 'problemy' ? Ze nie chca rejestrowac domeny w .pl ? To jest problem ?!!

: sobie dac spokoj i skorzystac z oferty amerykanskiej, gdzie dlugo trwajaca
: demokracja wybila wiekszosc idiotow-formalistow.

Buhahaha !!! Do lez mnie rozbawia Twoja naiwnosc.

: Z niepokojem sledzilem na polipie dwustu-listowe watki dotyczace
: "normowania" nazewnictwa domen w Polsce. Dlaczego z niepokojem?
: Na to pytanie odpowiem pytaniem: dlaczego w USA nie przyjela sie domena
: .us? Wlasnie dlatego, ze ludzie sa rozni, ze tylko chora wyobraznia
: postkomunistyczna moze wymyslic kretynstwa w "ujednolicaniu" nazewnictwa

postkomunistyczna ? 8-)

: domen. A kogo to obchodzi, ze ja chce miec komputer o
: nazwie christmas.net.ser, zarejstruje go sobie za duze pieniadze w
: alternic, wpisze go do lycosa, webcrawlera, infoseeka, one ladnie go
: zindeksuja. Cache do www postawie sobie na wlasnym komputerze, niech ICM
: albo PWR sie wypcha, zrobie sobie za 50$ feed newsow by UUCP itp.itd.

To jest wlasnie sposob myslenia typowy dla zakompleksionego matolka,
a raczej sposob niemyslenia. Nie po to RIPE deleguje zarzadzanie TLD,
zeby jeden z drugim pacan lecial rejestrowac do Internic, 'bo mu sie
nie podoba' !!!
Dawniej pewna dyscypline narzucali sobie w Internecie
sami uzytkownicy, teraz poziom myslenia przecietnego uzytkownika
szybko sie obniza i chyba najlepsze bylyby jakies rozwiazania adminsitracyjne.
A po co ? Zanim cos piszesz, zastanow sie - po co jest DNS ? co ?

: Oj, kochani, kochani. Nie obrazajcie sie, ale wasze informatyczne mozgi za
: bardzo chca porzadkowac, regulowac, normowac.
: Dajcie zyc innym!!

: Mam w dupie konsekwentna polityke dotyczaca koloru uzywanego przeze mnie
: papieru toaletowego jak i kilka innych polityk o podobnym poziomie
: szczegolowosci. Dlaczego RFC jest de facto standardem? Bo mozna go
: stosowac, bo wygodniej, latwiej, prosciej. Ale nikt mnie nie zmusi do
: tego, zebym nie mogl sie komunikowac przez Internet za pomoca wymyslonego
: przeze mnie IP version 145, jezeli ktos zechce w ogole ze mna w ten sposob
: rozmawiac. Ale to juz moja sprawa.

Nikt Cie nie ma zamiaru zmuszac do myslenia.
RFC nie jest zadnym standardem. standardy ustala IETF.

A w ogole, to ja przeciez nie chce ani nie moge Ci niczego zabraniac.
Chcialbym tylko Cie namowic do bardziej obyczajnego zachowania sie w sieci,
zamiast zachlystywania sie internetowym duchem wolnosci i amerykanska
demokracja.

- --w