Re: NASK i .pl

Autor: Sergiusz Pawlowicz (ser_at_serek.arch.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 17:36:19 MET DST

Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl> wrote:
: In pl.listserv.polip Sergiusz Pawlowicz <ser_at_serek.arch.pwr.wroc.pl> wrote:
: : Wojciech Kaszycki <netx_at_seges.pl> wrote:
: : : Liczę na pomoc...

: : Zarejestruj sie w domenie .com
: : Prosciej i bez formalnosci.

: ja naprawde odradzam rejestracje poza .pl
: Wiem, ze formalnie w .com mozna sie rejestrowac z calego swiata,
: ale jesli ktos rejestruje Polska domene w .com, to jest to przejaw
: braku wyobrazni, lub moze jakichs chorych ambicji (ze 'w Ameryce' ?)

Mnie sie wyudaje, ze jesli facet ma takie problemy z NASKiem, to powinien
sobie dac spokoj i skorzystac z oferty amerykanskiej, gdzie dlugo trwajaca
demokracja wybila wiekszosc idiotow-formalistow.

Z niepokojem sledzilem na polipie dwustu-listowe watki dotyczace
"normowania" nazewnictwa domen w Polsce. Dlaczego z niepokojem?
Na to pytanie odpowiem pytaniem: dlaczego w USA nie przyjela sie domena
.us? Wlasnie dlatego, ze ludzie sa rozni, ze tylko chora wyobraznia
postkomunistyczna moze wymyslic kretynstwa w "ujednolicaniu" nazewnictwa
domen. A kogo to obchodzi, ze ja chce miec komputer o
nazwie christmas.net.ser, zarejstruje go sobie za duze pieniadze w
alternic, wpisze go do lycosa, webcrawlera, infoseeka, one ladnie go
zindeksuja. Cache do www postawie sobie na wlasnym komputerze, niech ICM
albo PWR sie wypcha, zrobie sobie za 50$ feed newsow by UUCP itp.itd.

Oj, kochani, kochani. Nie obrazajcie sie, ale wasze informatyczne mozgi za
bardzo chca porzadkowac, regulowac, normowac.
Dajcie zyc innym!!

: NASK stara sie w miare konsekwentie prowadzic swoja polityke rejestracji
: nowych domen i chwala mu za to. Niestety sa takie zaszlosci, jak eros.pl :-(
: (hint: traceroute www.eros.pl)

Mam w dupie konsekwentna polityke dotyczaca koloru uzywanego przeze mnie
papieru toaletowego jak i kilka innych polityk o podobnym poziomie
szczegolowosci. Dlaczego RFC jest de facto standardem? Bo mozna go
stosowac, bo wygodniej, latwiej, prosciej. Ale nikt mnie nie zmusi do
tego, zebym nie mogl sie komunikowac przez Internet za pomoca wymyslonego
przeze mnie IP version 145, jezeli ktos zechce w ogole ze mna w ten sposob
rozmawiac. Ale to juz moja sprawa.

: --wojtek

--ser