Re: NASK i .pl

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_helios.man.lublin.pl)
Data: Wed 11 Jun 1997 - 18:35:03 MET DST

In pl.listserv.polip Sergiusz Pawlowicz <ser_at_serek.arch.pwr.wroc.pl> wrote:
: Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl> wrote:

: : ja naprawde odradzam rejestracje poza .pl

Rzecz gustu. Moga sie jedynie pojawic drobne problemy
z autoryzacja niektorych uslug w pl.

: Na to pytanie odpowiem pytaniem: dlaczego w USA nie przyjela sie domena
: .us? Wlasnie dlatego, ze ludzie sa rozni, ze tylko chora wyobraznia
: postkomunistyczna moze wymyslic kretynstwa w "ujednolicaniu" nazewnictwa
: domen. A kogo to obchodzi, ze ja chce miec komputer o
: nazwie christmas.net.ser, zarejstruje go sobie za duze pieniadze w
: alternic, wpisze go do lycosa, webcrawlera, infoseeka, one ladnie go
: zindeksuja. Cache do www postawie sobie na wlasnym komputerze, niech ICM

Aktualnie zdaje sie, ze nie zarejestrujesz go za zadne pieniadze.
Chyba niedokladnie znasz ta wolnosc i pelna swobode w US.
W jednym masz racje - nikogo to nie obchodzi, ze chcesz miec komputer
o takiej nazwie.

: Oj, kochani, kochani. Nie obrazajcie sie, ale wasze informatyczne mozgi za
: bardzo chca porzadkowac, regulowac, normowac.
: Dajcie zyc innym!!

Nie dajemy?

: : NASK stara sie w miare konsekwentie prowadzic swoja polityke rejestracji
: : nowych domen i chwala mu za to. Niestety sa takie zaszlosci, jak eros.pl :-(
: : (hint: traceroute www.eros.pl)

: Mam w dupie konsekwentna polityke dotyczaca koloru uzywanego przeze mnie

???

: papieru toaletowego jak i kilka innych polityk o podobnym poziomie
: szczegolowosci. Dlaczego RFC jest de facto standardem? Bo mozna go
: stosowac, bo wygodniej, latwiej, prosciej. Ale nikt mnie nie zmusi do
: tego, zebym nie mogl sie komunikowac przez Internet za pomoca wymyslonego
: przeze mnie IP version 145, jezeli ktos zechce w ogole ze mna w ten sposob
: rozmawiac. Ale to juz moja sprawa.

Oczywiscie, ale bedziesz musial polozyc (wydzierzawic) do niego wlasny
kabelek. TO nie bedzie Internet. W koncu chcesz stosowac rozne RFC
czy wlasny IP v.145?

Andrzej Resztak