Re: Ciekawostki z NASK

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 30 Apr 1997 - 18:45:42 MET DST

Konrad Plich <Konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:
: Jarek Lis wrote:
: > Moment - czegos nie rozumiem. ATM korzysta z uslug TPSA, niejako jest
: > w jej podsieci ?
: > I NASK wysylajac pakiet adresowany do ATM woli go wyslac do USA niz laczem

: Dokladnie tak.

: > do TPSA? Tudziez protestuje zeby pakiety z ATM przychodzily laczem od
: > TPSA i kaze je sobie podsylac od swiata?

: Tak, tyle ze to nie jest mozliwe (bez kombinacji z routingiem na
: podstawie adresu zrodla) wiec w te strone pakiety ida na skroty.

Pss, tez chcialem tak napisac, ale to jest mozliwe. Zablokowac na
interfejsie przyjmowanie pakietow z adresu ...

: > Hm, czy NASK moze w taki sposob traktowac waszych klientow to jedno
: > pytanie, a drugie .... to sie q***a do NIK'u nadaje, jesli NASK tak
: > faktycznie robi...
: >
: Niekoniecznie. Kazdy operator ma prawo wybierac jakie pakiety chce
: otrzymywac na swoim laczu.

Moze i kazdy, ale jak mi NASK podwyzsza cene i twierdzi ze musi
bo sa drogie lacza zagraniczne, a jednoczesnie ODMAWIA przestawienia
ruchu na krajowy, a chyba wrecz najtanszy interfejs, to to sie nadaje do
NIK'u. Kto zna sklad komisji d/s finansowania nauki, i adresy e-mail
przy okazji...

P.S. NASK nie lubi tylko ATM, czy tez jeszcze innych klientow TPSA
     potraktowal tak wybiorczo?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |