Re: Ciekawostki z NASK

Autor: Konrad Plich (Konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Wed 30 Apr 1997 - 08:17:51 MET DST

Jarek Lis wrote:

> Konrad Plich <konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl> wrote:
> : Skad takie twierdzenie ? Czy to sie kiedys zdarzylo bo ja jestem
> : pewien ze nie. To nie jest takie trudne zeby odroznic ze ruchu do NASK
> : nie nalezy kierowac do USA. Problem tylko ze przy tranzycie ruchu ATMu
> : do NASK ten ostatni musi wyrazic ochote aby go ta droga przyjmowac i
> : odsylac pakiety tez tedy a nie dookola.
>
> Moment - czegos nie rozumiem. ATM korzysta z uslug TPSA, niejako jest
> w jej podsieci ?
> I NASK wysylajac pakiet adresowany do ATM woli go wyslac do USA niz laczem

Dokladnie tak.

> do TPSA? Tudziez protestuje zeby pakiety z ATM przychodzily laczem od
> TPSA i kaze je sobie podsylac od swiata?

Tak, tyle ze to nie jest mozliwe (bez kombinacji z routingiem na
podstawie adresu zrodla) wiec w te strone pakiety ida na skroty.

Podobna sytuacja, tyle ze w druga strone) byla z Telbankiem do czasu
zrobienia miedzy nami "skrotu". Tyle ze to NASK nie wysylal mi
ich ASa a nie ja go nie chcialem akceptowac ale efekt byl ten sam.

> Hm, czy NASK moze w taki sposob traktowac waszych klientow to jedno
> pytanie, a drugie .... to sie q***a do NIK'u nadaje, jesli NASK tak
> faktycznie robi...

Niekoniecznie. Kazdy operator ma prawo wybierac jakie pakiety chce
otrzymywac na swoim laczu.
Problem zaczyna sie gdy sie pojawiaja acc listy na laczu z globalnego
Internetu.

                                        Konrad Plich