Re: Netykieta i nowi w usenecie, bylo: Jak ominoć opła

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 02 Apr 1997 - 23:01:48 MET DST

On Tue, 01 Apr 1997 14:38:32 GMT, szymonm_at_wat.waw.pl (Szymon
Matuszewski) wrote:

>Nie, bo np. ja dostałbym to już ponad 20 razy i ponadto po powstaniu
>nowych grup. VETO !

A ile dostajesz postingow (chocby tylko tych ze smieciami) z tych 20
grup? Jeden dodatkowy list na kazda grupe to chyba nie jest duzo.
Zreszta, nie musialaby to byc pelna netykieta, a moze tylko
rozszerzony opis grupy z prosba o trzymanie sie jej zakresu
tematycznego, adres FAQ i archiwum grupy (jesli istnieja) oraz
przypomnienie najbardziej podstawowych zasad netykiety (unikanie
polemik personalnych, ograniczanie cytatow itp.). Mysle, ze
zmiesciloby sie to na jednym ekranie tekstu.

Takie przypominanie netykiety, komus kto rozpoczyna pisanie do grupy
wydaje mi sie o tyle zasadne, ze jest to najodpowiedniejszy moment aby
to zrobic. Czytanie netykiety w momencie zakladania konta, moze czasem
byc zbyt abstrakcyjne. Co innego gdy ktos juz na zywo zapoznal sie z
usenetem i zamierza rowniez w to wejsc, czyli jest z tym na biezaco.

gr

Grzegorz Redlarski (Gdańsk)
mailto:gred_at_amg.gda.pl (iso8859-2)
http://free.polbox.pl/g/gred/