Re: Netykieta i nowi w usenecie, bylo: Jak ominoć opła

Autor: Szymon Matuszewski (szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 16:38:32 MET DST

gred_at_free.polbox.pl (Grzegorz Redlarski) wrote:

> Ale do rzeczy. Czy nie byloby mozliwe uruchomienie automatycznego
> wysylania zasad netykiety i zasad obowiazujacych w danej grupie,
> kazdemu, kto pierwszy raz wysle posting przez dany serwer usenet'u na
> dana liste
Nie, bo np. ja dostałbym to już ponad 20 razy i ponadto po powstaniu
nowych grup. VETO !

> Innym rozwiazaniem byloby wysylanie netykiety przy zakladaniu konta
> pocztowego (zwlaszcza free!). I mysle, ze nie wystarczy tu wskazac
> adres gdzie tej netykiety szukac, tylko koniecznie podeslac ja w
> calosci. Przy okazji czyms tam postraszyc za jej nieprzestrzeganie.
To by było dobre. Ja swoich użytkowników zawsze przeszkalam w momencie
zakładania konta.

> Wydaje mi sie, ze sporo smieci na listach nie bierze sie ze
> zlosliwosci, braku kultury itp. tylko ze zwyklej niewiedzy nowicjuszy.
Zgadzam się.

> Radze jednak to zrobic! Naprawde warto.
Warto, choćby z ciekawości, poczucie kultury pomaga zawsze, ale pewne
konkretne wytyczne też się przydają.

Simon