Re: PROTEST

Autor: Tomasz Pilat (poncki_at_1lo.lublin.pl)
Data: Sun 23 Mar 1997 - 20:09:43 MET

In pl.listserv.polip Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
> KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

[....]

Drogi Zniku.
Postanowiłem napisać w tej sprawie, mimo że mnie ona bezpośrednio nie
 dotyczy. Pozwól że wyjaśnie Ci kilka spraw. I nie traktuj tego postingu
 jako atak na Twoją osoby, lub obrone Karpia.

> powiedz mi jeszcze tylko co beda warte takie logi ? to tylko plik
> bez zadnej weryfikacji autentycznosci. jedyne co moge zrobic, to na
> taka okazje zebrac czterech swiadkow ktorzy potwierdza co sie tak
> naprawde dzialo.
1.) W tym momencie i logi i "zeznania" świadków sa tyle samo warte.
    Ty znajdziesz 4 świadków, którzy widzieli, a Karpio znajdzie 40,
    którzy nie widzieli ;-). A tak serio, to server lublin.irc.pl nie
    loguje kto, kogo i kiedy skillował. Jeśli chcesz widzieć kille,
    wejdz na kanał &KILLS :>

> irc nie, ale ostatnio kanal #polonia jak najbardziej.
> potem weszlem na ten kanal i mi sie fajnie gadalo, bo boty
> zdjely bana, ktory na mnie bezpodstawnie zalozyles. irc admin tak nie
> powinien robic. po prostu okazales publicznie swoja niechec do mnie,
> oraz jako admin wykorzystales swoja pozycje i zablokowales mi dostep
> do jednego z kanalow.
2.) W/g obowiązującego [jeszcze] RFC, do którego wszyscy użytkownicy USŁUGI
    IRC muszą się stosować, operator kanału (@) może zrobić co zechce
    (/kick,/mode etc), nie ważne czy to się innym podoba czy nie.
    Przy czym, część odpowiedzialności za działania operatora na kanale,
    spada na osobe, która mu tego @'a dała.

3.) Jeśli dobrze rozumiem chodzi Ci o ``zaklęcie'' //quote makeop.
    Otóż, "makeop'a" na lublin.irc.pl nie ma odkąd server przeniósł się
    z KULu (gdzie administrowała nim niejaka Pirania) do LUBMANu.
    Teraz stoi tutaj czyściusieńki 2.9.2.
> jak ostatni, opisany przeze mnie przypadek kwalifikujesz do uzasadnionych,
> to wybacz. baletnica jestem. druga sprawa, jaki problem z * zrobic @ ?
4.) Znik, jest to problem. Jest to możliwe, ale poniewaz KArpio nie ma
    dostępu do demona irc i jego plików konfiguracyjnych, nie może tego
    zrobic. A jeśli znowu myslisz o makeopie to vide punkt 3.
[....]
> wybacz, ale ja pamietam cos zupelnie innego irc.lublin.pl op ->dr_karpio .
> tyle ze to bylo kiedys, jednak jest to sprzeczne z powyzszym twoim
> stwierdzeniem.
5.) Możliwe, ale to nie Karpio dał sobie opa, tylko musiał dostać od innego
    operatora (Krzysio, Pirania).

> wiem tylko tyle, ze jako irc admin, zlamales zasady. nawet jesli opa
> nie lapiesz od serwera, to ludzie i tak widza ze jestes irc operem i ci opa
> daja. to tez jest forma wykorzystywania swojej pozycji. majac opa
> zabanowales mnie na #polonia, i wykopales. czy tak robi irc admin ?
6.) Ja też jestem * na lublin.irc.pl, nieco dłużej niż karpio i tak się
    składa za na #polonii (przykład) nie mam auto-@, co więcej na #polska
    mam bana (mafia mnie nie lubi, bo nie właże im w d******).
    A jeśli już masz @ na kanałe, możesz robić wszystko. Takie są zasady.
7.) Z listu własciwie nie dowiedziałem sie jakie to Karpio złamał zasady.
    Bo operator ma prawo wysłać kill'a do każdego lokalnego użytkownika
       swojego servera, bez podania przyczyn (nie widziałeś nigdy
       komentarza: "local kill, no reason needed" ?)
    Jeśli Ci się to nei podoba, to przecież nie musisz używać lublin.irc.pl
    czy nawet IRCa.
8.) Przeczytaj też //help do //ignore. Oszczędzisz wiele nerwów.

Właściwie to tyle.

> | Grzegorz Szyszlo mailto:ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl |
Pozdrawiam
Poncki

--
http://ajax.umcs.lublin.pl/~poncjusz/     http://lublin.irc.pl/~ircd/