Re: PROTEST

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_bit.onet.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 21:13:24 MET

In pl.irc Pawel Kaminski <pawelk_at_waw.pdi.net> wrote:
> [...]
> bota o imieniu Yelonek, oraz jego mafi, czyli wszystkich ktorych lubi +o
> wyrabia on szkodliwy obraz #polska na swiecie, zgadzamy sie na
> istnienie bota na kanale #polska ale nie moze on opowac innych ludzi
> ktorzy bardzo czesto z pobudek osobistych wykorzystuja to w celu
> banowania kopania innych userow, dlatego proponujemy napisac i postawic
> takowego bota na dedykowanym koncie i przekazac uprawnienia IRC-opom
> dla mozliwej ingerencji, oraz stac na strazy NETetykiety oraz
> zwyklej przyzwoitosci i kultury ktorej brakuje na IRC,

Kwestie co zrobić z kanałem #polska toczyły się pośród IRC Opów
co najmniej od dwóch lat. Nie wyszło z tego nic, gdyż:
 . IRC OP nie jest od tego by wychowywać użytkowników
 . IRC OP nie powinien ingerować w kanały (są wyjątkowe sytuacje)
 . IRC OP ma się zajmować serwerem i dbać o jego stabilność.

> PS: Moze ktos zacznie sie liczyc ze zwyklami userami i IRC przestanie
> byc twoim przywilejem a bedzie prawem dostepu do IRC-a,
> Tudziez bycie IRC-opem stanie sie przywilejem,nagroda a nie prawem
> samym w sobie, znamy wielu wspanialych ircopow ale tez i .......

Jak postawisz sobie własny serwer IRCa, to będziesz miał do niego pełne
prawa. Póki co, masz jedynie przywilej.
Nikt nie broni Ci postawienia własnego serwera...
Nikt nie broni Ci założenia własnego kanału na istniejących serwerach.

Nie traktuj IRCa jak całe życie...
Pamiętaj, jest to usługa, której podstawowym celem jest komunikacja
między ludzmi. I w tym kretyńskie boty Ci nijak nie przeszkadzają.
Jeśli Ci ktoś przeszkadza, zrób ignore na niego...

Jeśli będzie Ci nadal przeszkadzał, wchodził na Twoje kanały,
floodował, etc... wtedy będzie powód bym zaingerował w kanał.

W chwili obecnej #polska jest kanałem o bardzo niskim statusie...
I Yelonki (wszelkie) są właścicielem tegoż...

Żeby była jasność:
  . nie popieram głupich botów
  . uważam, że mi w niczym nie przeszkadza taki głupi bot,
    więc i Tobie też nie powinien
  . nie jest to powód żeby zaraz krzyczeć na cały Internet
    o ograniczaniu praw i swobód obywatelskich ....

PS: Napisz może raczej do Rzecznika Praw Obywatelskich :-))))))

Zbigniew Zych

--
http://onet.pl/~zych/                      IRC Admin @ krakow.irc.pl