Re: Rezerwacja domeny

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 20 Mar 1997 - 13:19:03 MET

Marek Pokulniewicz <mpokul_at_sejm.gov.pl> wrote:

: On Wed, 19 Mar 1997, Piotr Roszatycki wrote:

: > Czy mozna wykupic domene, nie wykorzystujac jej?
: > Chodzi o sytuacje, gdy nie mam jeszcze serwera, ale przydaloby sie
: > zarezerwowac wlasna domene.

: Kiedys, w zamierzchlych czasach czyli na poczatku rozwoju Internetu byla
: taka zasada, ze domena byla rejestrowana jesli istnial server obslugujacy
: te domene. Chyba tak jest w dalszym ciagu? O ile wiem maja byc dwa servery
Owszem, jest tak nadal.

: jesli chodzi o rejestracje domeny. Nie bardzo wiem jak mozna sobie wykupic
: domene? Moze chodzi o IP? To owszem, mozna wykupic "na zapas"

To bardzo proste:
Wybieram sobie parę nazw znanych firm, np. Ford, Fiat, Boeing, etc.
Potem sprawdzam: ford.com.pl ? Jest. fiat.com.pl ? Jest.
boeing.com.pl? Nie ma... no to dopisuję boeing.com.pl do mojego DNS,
wysyłam list do NASK z prośbą o rejestrację domeny, płacę 300 zł,
z założeniem, że potem pobiorę od firmy Boeing 3000 zł za to, że im
tę domenę "odstąpię", kiedy już się obudzą z ręką w nocniku...

--
                   Szymon Sokol -- Network Manager
U   U M   M M   M  University of Mining and Metallurgy, Computer Center