Re: Rezerwacja domeny

Autor: Artur Bartnicki (archie_at_igo23.igo.wroc.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 17:11:12 MET

Szymon Sokol wrote:
[ciach - o zakładaniu DNS]
> To bardzo proste:
> Wybieram sobie parę nazw znanych firm, np. Ford, Fiat, Boeing, etc.
> Potem sprawdzam: ford.com.pl ? Jest. fiat.com.pl ? Jest.
> boeing.com.pl? Nie ma... no to dopisuję boeing.com.pl do mojego DNS,
> wysyłam list do NASK z prośbą o rejestrację domeny, płacę 300 zł,
> z założeniem, że potem pobiorę od firmy Boeing 3000 zł za to, że im
> tę domenę "odstąpię", kiedy już się obudzą z ręką w nocniku...

Tylko o ile nie są zasadniczy, bo wtedy kalkulują, że <Twoja opłata>
< <opłata dla prawnika>.

Natomiast jeśli są zasadniczy, to "dla zasady" mogą Ci wytoczyć proces
o użycie zastrzeżonego znaku handlowego - Polska chyba coś tam takiego
ratyfikowała...

Jest nawet precedens (co prawda za granicą) - dość słynna sprawa MTV.

    Artur "Archie" Bartnicki              work: (0-71) 48 81 93
    mailto:archie_at_igo23.igo.wroc.pl       home: (0-71) 21 92 71