Re: Gazeta Polska

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 10 Mar 1997 - 00:25:18 MET

Jaroslaw Strzalkowski <js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl> wrote:
: Jaroslaw Zielinski <jz_at_it.com.pl> wrote:
: : Co o tym sadzicie? Czy "Gazeta Polska" nie straci na tym czytelnikow?
: : Czy to jest dobra forma zarabania na publikacjach w Internecie, czym
: : moze lepsze sa reklamy?

: Skończy się na tym, że w końcu zamkną kramik internetowy, obrażeni na
: cały świat, że im się to nie opłaca...

A może właśnie im się opłaca? Nie czytam Gazety Polskiej, ale wydaje mi
się że siedzą tam ludzie mający jakieś pojęcie o wolnym rynku, więc chyba
nie zrobiliby czegoś takiego tylko po to, żeby stracić?

WWW nie musi koniecznie być narzędziem promocji - można go używać akurat
do tego żeby robić pieniądze "bezpośrednio". Niby forma elektroniczna
ma pewne wady w stosunku do papierowej (nie można jej zabrać do WC, nie
mówiąc już o wykorzystaniu jej tamże :-) ), ale z drugiej strony ma
kilka zalet - o ile jest dobrze zrobiona - przede wszystkim znacznie
szybszy dostęp do konkretnych informacji i możliwość wyszukiwania.
No i czytając gazety w wersji elektronicznej nie miałbym problemu z kilkoma
kilogramami makulatury które uzbierały mi się w pokoju w ciągu kilku
miesięcy czytania GW (nie, to nie jest literówka - mówiłem że GP nie czytam).

Dochodzą jeszcze oczywiście aspekty ekologiczne :-)

A jeżeli chodzi o propozycję coby dali na strony reklamy w zamian za darmowy
dostęp, to powiem szczerze że mi już obrzydły te strony z których
50% (w kilobajtach) stanowią ruchome obrazki z reklamami. I chętnie
zapłaciłbym jakąś rozsądną sumę, żeby się pozbyć tych reklam na stronach
które reguralnie czytam. To chyba tak jak z telewizjami - albo są "za darmo"
ale w czasie filmu ogląda się 5 reklam proszku do prania i 10 margaryny,
albo się za nie płaci ale film można spokojnie obejrzeć[1]. Co kto lubi.

-----
[1] Nie oglądam zbyt często telewizji więc nie wiem jak to wygląda
    w praktyce w Polsce, ale w każdym razie mam nadzieję że tak to kiedyś
    będzie wyglądać, jak będzie więcej stacji.

--
Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND