Re: Gazeta Polska

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 07 Mar 1997 - 10:19:25 MET

Jaroslaw Zielinski <jz_at_it.com.pl> wrote:
: Co o tym sadzicie? Czy "Gazeta Polska" nie straci na tym czytelnikow?
: Czy to jest dobra forma zarabania na publikacjach w Internecie, czym
: moze lepsze sa reklamy?

Skończy się na tym, że w końcu zamkną kramik internetowy, obrażeni na
cały świat, że im się to nie opłaca...

Po prostu nie łapią, pacany, sensu promocji w Internecie - przecież wiadomo,
że papier jest wygodniejszy i osoby czytające gazetę z ekranu _zamiast_
kupować wersję papierową będą nieistotnym marginesem. Natomiast sens
publikacji w Internecie to promocja i "przyjazność" - kojarzy Ci się,
że czytałeś coś, co by Ci się teraz przydało, to włazisz do
jakiejś wyszukiwarki i łapiesz potrzebny Ci cytat. Na przykład.

Doskonałym przykładem na to jak działa promocja pisma w Internecie
jest "Miesiąc w Krakowie" - dowiedziałem się o tym naprawdę
wspaniałym i potrzebnym piśmie dopiero gdy w sieci pojawiła się ich
strona WWW (no, może nie przesadzajmy - jak na razie to dopiero szkic
strony). Kupiłem wersję papierową, spodobało mi się, idę do
kioskarza żeby dopisał mi to pismo do teczki (normalnie bym
zaprenumerował, ale prenumerata w Polsce to skandal), a on mi mówi, że:
a. pismo wychodzi już od ponad pół roku;
b. niedawno przestali mu je przysyłać, bo "w ogóle nie schodziło" -
   będzie się musiał specjalnie starać.
Świetne, nieprawdaż? Ja wiem że pismo jest specyficzne i bardzo lokalne,
ale AŻ TAK marna reklama to barbarzyństwo! W każdym razie pokazanie
się w Internecie to szansa przedstawienia się właśnie tym, co mogą
być najbardziej zainteresowani pismem - np. można przypuszczać że
na informacje kulturalne będą szczególnie łasi przedstawiciele krakowskiego
środowiska akademickiego, a na teksty z "Gazety Polskiej" Polunusi -
obie grupy ponadprzeciętnie reprezentowane w Internecie.

Zamykanie się na tę możliwość promocji to IMHO idiotyzm.

PS: Jakby ktoś miał kontakt z pacanami z GP, to bardzo proszę o
    podesłanie im tego listu. Dziękuję.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow