Re: Zmiana statusu grupy

Autor: Maciej Kubacki (kuba_at_doskomp.lodz.pl)
Data: Tue 25 Feb 1997 - 03:59:49 MET

Siedze sobie slucham muzyczki a tu .. jest odpowiedz!
Tomasz R. Surmacz wrote:

> In pl.listserv.polip Maciej Kubacki <kuba_at_doskomp.lodz.pl> wrote:
> : Tomasz R. Surmacz wrote: (pl.internet.komunikaty)
> : >
> : > Czemu służy grupa pl.internet.komunikaty
>
> : wlasnie dobre pytanie!!!!!!
>
> To nie pytanie. To stwierdzenie. Widzisz tam gdzieś pytajnik?

to powinno byc: Czemu powinna sluzyc grupa .....

> : > Grupa ta powstała, aby informować o awariach sieci, przerwach w działaniu
>
> : kogo informowac? dla samego informowania? NIE. w/g mnie grupa jest po to
>
> Innych użytkwoników sieci, których interesuje to, że coś im nie będzie
> działało lub nie działa, a jeśli nie działa, to kiedy zacznie.

konia z rzedem tym adminom ktorzy na swoich serwerach prowadza
ogloszenia o
PLANOWANYCH przerwach w lacznosci oglaszanych w tej grupie - dla
wszystkich
uzytkownikow
w/g mnie powinno byc tak jak w kilku ponizszych linijkach

> [...]
> : nie jest to praktykowane (nie ma zadnego odzewu, dotyczy to rowniez
> : klopotow po stronie digexu-przeciez to provider dla NASK-u wiec powinni
> : wydobyc od niego jakies wytlumaczenie)
>
> To, że zaczynały się tam dyskusje o free.polbox.pl i innych nie
> działających usługach jest powodem, dla jakiego status grupy został
> zmieniony. Jeśeli nie powstanie inna grupa z opisem 'tu można pisać o
> awariach', to można to poniekąd robić na liście POLIP, ale wierz mi, że
> zawsze jest znacznie prościej zgłosić to WŁAŚCIWEJ osobie niż WSZYSTKIM

wiem ale czasem (jak przez ostatnie dwa tygodnie) szlag trafia bo nie ma
lacznosci i ZADNEGO odzewu wiec trzeba sie wyzalic publicznie
            ^^^^^^^

> : > Kto jest moderatorem pl.internet.komunikaty?
> : >
> : > Grupa ta nie ma żadnego moderatora. Wszystkie listy wysyłane do tej grupy są
> : > za to automoderowane. Co to znaczy? Sorry - jeżeli nie wiesz, to widocznie
>
> : ostatnio chyba automoderator polknal wszystkie listy o braku polaczenia
> : z
> : ameryka :)))))))))))))))))))))))))))))))) autocenzor???
>
> Może je po prostu przeczytałeś?

inni sie tez skarzyli na ich brak wiec chyba nie

> A jeżeli NASK żdnych nie wysyłał, to jest to inny problem. Jak widać są
> dziś 2 nowe 'tickety' NASK, więc może i następne się będą pojawiać.

opisy braku lacznosci z np. zeszlego tygodnia sa potrzebne jak umarlemu
kadzidlo

> Poza tym grupa jest moderowana od wczoraj, a problemy z Digexem były od
> 2 tygodni.
>
> : nazwa grupy bynajmniej nie ogranicza kregu uzytkownikow do adminow
> : a stwierdzenie "poprawne funkcjonowanie internetu w Polsce" mozna
> : rozumiec
> : na conajmniej kilka sposobow
>
> Podaj przykład, jaki to komunikat informujący o awarii/końcu awarii może
> chcieć przesłać użytkownik systemu nie będący administratorem, a zmienię
> ten opis.

stwierdzam tylko fakt ze nazwa grupy .... (patrz powyzej)

w/g mnie kazdy user (abstrahujac od tego w jakiej formie) moze wyslac
komunikat
do pl.internet.komunikaty o tresci takiej ze nie ma lacznosci miedzy tym
a tym
hostem dolaczajac w miare mozliwosci wynik traceroute'a. Nie kazdy admin
lokalny
jest dostepny przez caly dzien. List moze traktowac o zaniku polaczenia
poza siecia
lokalna i wtedy gdy grupa ta jest regularnie czytana mozna spodziewac
sie szybkiej
reakcji (w pierwszym rzedzie potwierdzenia od wlasciwego admina) <-
tylko
potwierdzenia ze przeczytal i cos z tym zrobi, nie masz pojecia jak to
moze
niektorych uspokoic

> : > * Dobrze określ 'Subject:'
> : >
> : > Wpisz np. 'Awaria serwera xxxx', 'Serwer www.xx.yy.pl nie działa',
> : > 'Serwer news.xxx.yyy.pl niedostępny', 'Łącze Warszawa-Kraków - planowe
>
> : zgadzam sie tylko niech ktos odpowiada na te listy choc jednym zdaniem
> : inaczej przypomina to pisanie na Berdyczow.
>
> Kto ma odpowiadać? No przecież te listy mają wysyłać właśnie ci, którzy
> coś o awarii wiedzą i mogą innym powiedzieć "wiem że jest problem, już
> nad tym pracujemy, przewidywane zakończenie - jak pani Halinka przyniesie
> [...]

pomijajac ironie o to wlasnie chodzi

zreszta dodatkowe utajnianie statystyk NASKu dodatkowo denerwuje
po prostu nic nie wiadomo czy juz cos sie robi czy w ogole wszyscy w
NASKu wzieli
urlop czy co innego

> : bardzo przepraszam ale dla przecietnego uzytkownika najwazniejsze jest
> : polaczenie
> : z ktorego w danej chwili chce skorzystac a nie bedzie sie zastanawial
> : czy jest to
> : "urzadzenie istotne dla pracy polskiego internetu" - zreszta awarie na
> : takich
> : laczach sa szybko dostrzegane i nie ma potrzeby ich wysylac (chyba)
>
> No i o to chodzi. jak jest awaria czegoś, to osoba odpowiedzialna za to
> informuje, że nie działa. A nie tłumy użytkowników z pytaniem "kiedy,
> kiedy?"

rozumujac w tych kategoriach (b. slusznych skadinad) to po zerwaniu
lacznosci
do ameryki powinien od razu pojawic sie list od NASKu z wyjasnieniem
sytuacji
i przewidywanym czasem ukonczenia - w koncu za to placimy
chyba jest to urzadzenie(lacze) najbardziej istotne dla pracy polskiego
internetu

> : > (_ _' __) Tomasz R. Surmacz *--* Work:(071)320-2636 tsurmacz_at_ict.pwr...
>
> PS. Odpowiadając na listy, zwykle się usuwa cudze sygnaturki :-)

nie mam czasu zrobic swojej wiec zostawiam Twoja znowu :)
PS. chyba sie nie pogniewasz?

kuba

..

..