Re: Kasowanie - mozna inaczej

Autor: Grzegorz Grudzinski (gsg_at_elina.mimuw.edu.pl)
Data: Mon 24 Feb 1997 - 15:21:45 MET

In pl.listserv.polip Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
[...]
: Zdaje sie, ze Ty i inni nie doceniacie potegi "defaultowych" ustawien. Czy to
: bedzie w komputerze, czy to bedzie w polityce, religii, biznesie, seksie ;-)
: - wiekszosc ludzi wybiera "domyslna opcje", bo tak jest po prostu
: najwygodniej, nie wymaga to podejmowania wysilku. A ten kto okresla
: "defaultowe" ustawienia ma ogromny wplyw na tzw. "swiadomosc spoleczna", z
[...]

ale mowa o duzych serwerach nowinek, naprawde sadzisz, ze administrator
nie przeglada konfiguracji przed odpaleniem ???
zreszta (TS poprawi jesli sie pomyle) z lektury czesci 2 FAQ pl.news.admin
wynika chyba, ze cancele od adminow .pl *nie* sa domyslnie wlaczone w inn
(przynajmniej 1.4); wiec chyba znowu sie pomyliles ?

: obowiazkiem stanowiacego prawo jest robienie tego w sposob jawny. Tak aby
: wszyscy wiedzieli, kto, kiedy i dlaczego takie prawo ustanowil. Aby bylo
: wiadomo, co grozi za zlamanie tego prawa (skasowanie postingow), i kto jest
: odpowiedzialny za egzekwowanie tego prawa i wykonywanie "wyrokow". Sa to
?????????? ale to wszystko jest, jest netykieta, zna ja kazdy, kto chce ja
poznac;

: Wydawalo mi sie, ze to wszystko co napisalem powyzej, dla czlowieka
: wrazliwego etycznie (a wydawalo mi sie, ze wiekszosc obecnych na tej liscie
: do takich nalezy) powinno byc oczywiste. Okazuje sie jednak, co konstatuje ze
: smutkiem, ze nie... :-( W takim razie mysle, ze wyjasnilem juz wszystko "kawe
: na lawe", o co mi chodzi...
nie wiem czy pamietasz - zaczelo sie od Twojej sugestii, ze moze kasowanie
jest niesluszne - na co zareagowalem informacja, ze mnie spamy kosztuja
bardzo wymiernie (bo czytam z domu); Ty probowales to zbagatelizowac, ja dalem
Ci przyklad liczbowy (rozmiary jednego otrzymanego multipostu i liczba
dziennie kasowanych *zanim* je dostane); przy calym zrozumieniu dla Twojej
niecheci do cenzury, nie moge zrozumiec dlaczego usilujesz poprawiac
istniejacy, *cudzy* system, zamiast stworzyc nowy, wlasny, wg wlasnych zasad
(dostales prosty przepis jak stworzyc serwer nowinek zawierajacy wiekszosc
atrykulow normalnie kasowanych - dlaczego nie sprobujesz ?); jak pisalem -
dyskusje toczymy w kluczowym dla internetu momencie - chwili, gdy wiele osob
zaczyna go traktowac jako najtansze medium reklamowe;

pozdrawiam,
robert

--
robmar_at_mimuw.edu.pl              http://zls.mimuw.edu.pl/~robmar