Re: Polska AltaVista, indeksowanie, bylo: Jeszcze jedno pytanko

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 21 Feb 1997 - 12:25:05 MET

rolski_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl (Michal Rolski) wrote:

>: Nie wiem o co ty wlasciwie masz pretensje. Ja sobie ustawilem robots.txt ,
>: ale inni webadmini nawet nie zdaja sobie sprawy ze cos takiego nalezy
>: wogole ustawiac.
>
>To co to za adminitroatorzy?

poczatkujacy. zanim jeszcze wejda w temat, juz zostaja sterroryzowani
robotami :)

>Wiecie ile trawalo by skanowanie internety jakby
>robot mial wysylac do kazdego list?

dobra. ile stron jest zeskanowanych ? a ile w tym zeskanowanych jest
hostow ? jak mowilem, list bylby wyslany do jakiegos admina max. dwukrotnie.
wiec ile by musial taki robot wysylac ? na poczatku owszem, troche by bylo.
jak ja jestem w stanie w ciagu dnia napisac powyzej 40stu listow
to ile potrafi automat ?

>Chyba nie zbyt, bo sa tacy administratozy, ktorzy chca zeby ich archiwa
>z list dyskusyjnych byly zaindeksowane. I ja im sie nie dziwie :)
>A Ty jesli nie chcesz zeby wyszukiwarka zwrocila Twoje listy,
>powinienes tak zadac pytanie ( advanced query ), zeby nie uwzgledniac
>w odpowiedziach listow z archiwum list dyskusyjnych.
>
>Michal Rolski e-mail: rolski_at_ict.pwr.wroc.pl
> http://netoskop.chip.pl/~rolski/

to oczywiscie ma sens. powinienem odpowiednio zadac pytanie.
lecz ty ciagle patrzysz ze swojego rogu. taki poczatkowy admin czyta
dokumentacje httpd. z reguly nie ma tam mowy o czyms takim, jak robots.txt .
wiec niby skad taki admin ma wiedziec co to jest robot ?