Re: O kasowaniu spamow jeszcze

Autor: Tomasz Orzechowski (tmo_at_mail.hep.utexas.edu)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 21:02:02 MET

In pl.listserv.polip Piotr Skulski <sqlasek_at_snack.p.lodz.pl> wrote:
> Moje przesylki byly jak zapewne kierowane przez bramke (jak sadze, to
> nie moja sprawa). Nie ulega watpliwosci, ze ktos je wykasowal. Jezeli
> jest to legalne, to bardzo prosze o podanie podstawy prawnej. Jezeli
> takiej podstawy nie ma, to niestety jest to bezprawie. Jezeli zrobil to
> administrator, tym gorzej.

Niech sobie Pan poczyta regulamin porzadnej _akademickiej_ sieci, to
sie Pan dowie, do czego ona powinna służyć, a do czego nie. I mimo iż
nie znajdzie tam Pan nic co by mówiło "należy kasować tfurczość Pana
Skulskiego" to jednak dowie się Pan, że uprawianie prywaty i komercji
przy jej (tej sieci akademickiej) pomocy jest _nielegalne_. Na
wypadek gdyby miał Pan kłopoty ze znalezieniem potrzebnych informacji,
polecam:
"gopher://gopher.uci.agh.edu.pl:70/00/misc/text/NASK_regulamin.txt"
jako dokument mówiący ogolnie o całości szkieletowej sieci
akademickiej w Polsce, i "http://www.agh.edu.pl/dokagh/RegUSK.html"
(szczegolnie punkt 10) jako przykład z jednej z wiekszych uczelni.

> Nie wiem, czy zrobil to p. Surmacz i nic takiego nie insynuowalem.
> Jedyne wypowiedzi na ten temat pochodza od innych osob.
> Jezeli uwaza Pan, ze to, co opisalem jest rzecza normalna i legalna, to
> skad te teksty o pomowieniu? Trudno 'pomowic' kogos o wlasciwe
> postepowanie.

Podejrzewał Pan publicznie pana Surmacza o "ingerencje w pocztę
użytkowników internetu". To jest pomówienie. Żeby nie było
wątpliwości, ani ja, ani na pewno Pan Surmacz, nie uważamy ingerencji
w prywatną pocztę użytkownika przesyłana protokołem [e]smtp za
normalne, ani za etyczną, ani dopuszczalne. Inna sprawa czy (i gdzie)
jest ona legalną (tu już moje zdanie nie jest ważne).

_tmo