Re: Wolnosc i demokracja w sieci

Autor: Tomasz R. Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 19 Feb 1997 - 20:10:50 MET

In pl.listserv.polip Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Dnia 18 Feb 97 o godz. 18:03, Jarek Lis napisal(a):

: > W US byloby to mocno dyskusyjne. A dyskutowali by adwokaci w sadzie.
: > Jak na razie wyrok jest pozytywny - AOL na prosbe swoich klientow moze
: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
: > filtrowac dochodzace do nich reklamy, nie naruszajac konstytucyjnego
: O wlasnie. Tu jest "key point". *Na prosbe swoich klientow* (uzytkownikow), a
: nie z wlasnej, nadgorliwej inicjatywy.
: Czy uzytkownicy sieci *z domeny ict.pwr.wroc.pl* prosili Tomka Surmacza o
: kasowanie spamow docierajacych do tej domeny?

Prosili. I nie tylko ci z *.ict.pwr.wroc.pl, ale inni tez.

: Jezeli nawet tak, to powinno to dotyczyc tylko newsow widzianych "od strony"
: uzytkownikow w/w domeny, a *nie* tego, co jest "feedowane" do innych serwerow.

Jak juz napisalem, ci, ktorzy nie chca takich listow kasujacych uznawac
moga w konfiguracji swojego serwera news wpisac ponizsza linijke:

ME/pl-cancelbot\
        :!*::

Jesli po znaku / bedzie wpisane 'pl-cancelbot', to listy kasujace spamy
generowane w Polsce nie beda u nich respektowane i beda mogli czytac
spamy do woli. Jesli takze dopisza sobie (po przecinku} 'bincancel',
to nie beda ich dotyczyc kasowania binarnych postingow wysylanych do
niebinarnych grup (poza Polska), a jesli tez dopisza 'cyberspam', to beda
mogli do woli radowac sie wszelakimi spamami we wszystkich ok. 5000 grup.

I prosze mi wiecej nie pisac do mnie 'ja sobie nie zycze kasowania spamow',
tylko napisac do wlasnego providera lub administratora news, ze sobie
ktos zyczy byc zalewany smieciem i chce, by w linii 'ME' zostalo wpisane
'pl-cancelbot'.

Tomasz Surmacz

--
 _________
(_   _' __) Tomasz R. Surmacz *--* Work:(071)320-2636 tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl
  |__(____/ For PGP key finger tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl *---* irc: TomekS