Re: Prawo i piesc - zaduma na przykladzie internetu

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 17 Feb 1997 - 08:58:58 MET

sqlasek_at_snack.p.lodz.pl (Piotr Skulski) wrote:

>Pierwsza zaklada, ze o tym co jest, a co nie jest spamem decyduje tegoz,
[i tak dalej, ciach]

tak sie sklada, ze tematyka danej grupy dyskusyjnej jest okreslana w momencie
jej zakladania. niekiedy (na listach email zawsze) jest wyznaczana jedna
osoba, przeznaczona do prowadzenia nadzoru nad taka lista.
  Wobec okreslenia zasad panujacych na liscie, oczywiste jest ze wszelkie
listy wykracajace poza te zasady moga byc uznawane za informacje niepozadane,
chyba ze uczestnicy grupy zdecyduja inaczej. wobec tak postawionej
sprawy administrator listy ma prawo uznac kazdy list wykracajacy poza
tematyke uznac jako spam, nawet jesli tenze list zostanie wyslany
tylko jeden raz.

>na podstawie wlasnych i sobie tylko wiadomych kryteriow.
  Osoba rozpoczynajaca uczestnictwo w danej grupie dyskusyjnej jednoczesnie
zgadza sie na zasady w tej grupie panujace. A kryteria grupy sa mniej lub
bardziej jasno okreslone. Przyklad, jesli jest okreslone ze grupa
jest przeznaczona do wysylania dowcipow, to z tego nie wynika ze
mozna na nia slac ogloszenia reklamowe. no chyba ze to ogloszenie jest
dowcipne, w stylu "skup kogutow foliowanych, przyjmujemy tylko
zywe egzemplarze po 5$ sztuka" :))

Co powiesz na tak postawiona sprawe ?

>Reakcja na tak
>zdefiniowane naduzycie sieci jest suwerenna decyzja tegoz odbiorcy.
   Niezupelnie. Jesli dany list nie wykracza poza tematyke grupy,
to odbiorca moze sobie schowac swoja suwerenna decyzje.

>Przegladajac w pamieci rozne teksty publikowane szczegolnie na
>dziennikarzu i P-L, a pokazujace rozziew miedzy roznymi rozumieniami
>wolnosci i prawa, zastanawiam sie, czy to nie te dwie postawy tocza w
>nas wszystkich wieczny spor.

wolnosc slowa oczywiscie nikt nie odmawia. ale kazdy ma tez prawo
do przegladania posegregowanej tematycznie poczty, czemu znakomicie
sluza hierarchie grup newsowych. jesli ktos nie ma forum do ktorego
by byly odpowiednie wypowiedzi ktore chce zaprezentowac, to ta osoba
ma pelne prawo ubiegac sie o utworzenie takiego forum.

>Czy Wy tez zauwazyliscie ten dualizm? Czy rzeczywiscie jest on tak
>widoczny u nas, Polakow, bardziej niz u innych nacji?

>Piotr "SQLasek" Skulski http://snack.p.lodz.pl/~sqlasek

Ja zadnego dualizmu nie widze. Widze tylko ze niektorym osobom nadwyraz
czesto zdaza sie lamac profile poszczegolnych grup dyskusyjnych.
Nie przecze, mi tez sie to zdaza.