Re: Jak NASK liczy ruch w sieci?

Autor: Andrzej Bursztynski (and_at_andy.pse.pl)
Data: Tue 11 Feb 1997 - 11:23:57 MET

In article <009AFB7E.F5031E10.3_at_alpha.sggw.waw.pl>, Hubert 'huber' Janczak wrote:

> moje zdanie jest takie same: NASK na moja sugestie ze ich wyliczenia
>sa circa 10 razy wieksze od moich , probowali zbyc moje wyliczenia stwierdzeniem
>ze pewnie sie nie znam i nie licze calosci ruchu , po czym kwoty faktury spadly
>"tylko" do wartosci rozniacych sie od moich o jakies 50%.Cuda jakies czy cus ?? :)
To bardzo ciekawe co piszesz. Na jednym łączu (mamy dwa) okazało się że suma
pomierzonego ruchu przez nas jest ponad 12-krotnie mniejsza od wykazanej
przez NASK. Widzę że nie jest to przypadek ale reguła.
Z tym, że następna faktura wcale nie wykazała mniejszej różnicy w stosunku
do naszych wyliczeń.

>PS:acha oczywiscie chcieli zobaczyc jak ja to robie , nic im nie powiedzialem,
>natomiast na pytanie jak oni to robia odpowiedzieli ze jak che to mi
>to 'cos' moga sprzedac. Nie bylem zainteresowany.
No więc ja się spotkałem z propozycją wystosowania _zapytania ofertowego_
o to, żeby mi NASK za dodatkowe pieniądze wysyłał z każdą fakturą dokładne
rozliczenie ruchu. Ciekawe, gdyż do pisma informującego o tym, że
następuje utrata pakietów i uzasadniającego irracjonalnie że to z naszej
winy było dołączone rozliczenie już znacznie dokładniejsze, bo z rozbiciem
co do dnia za miesiąc listopad. Więc wynika z tego, że jednak nie jest
to taki straszny wysiłek przygotować takie rozliczenie, jak słyszałem
od przedstawicieli NASKu.

--
Klaniam sie
 (ab)