Re: Spam i crossposting (najwieksza plaga usenetu?)

Autor: Marcus Kline (marcus_at_digicron.com)
Data: Sun 09 Feb 1997 - 05:49:22 MET

On 8 Feb 97 17:33:33 GMT, sqlasek_at_snack.p.lodz.pl (Piotr Skulski)
wrote:

>Bardzo prosta. Najwieksza plaga Usenetu sa odpowiedzi na listy wyslane
>na kilka grup naraz. Umieszczenie kilku grup w jednym naglowku powoduje,
>ze ewentualne odpowiedzi sa kopiowane na wszystkie grupy. W polaczeniu
>ze znana tendencja do 'dryfowania' dyskusji na inne tematy bez 'uciecia'
>watku prowadzi do zamieszania. Najprosciej temu zapobiec separujac
>nadawane listy. I dlatego tak zrobilem.

Pomimo ze nadmierny crossposting (20 i wiecej listow) jest
uwazany za spam (http://www.vix.com/spam/) to jest to teraz
niezauwazalne przez wiekszosc normalnych mail readers i zupelnie
nieszkodliwe dla czytelnikow ktorzy beda zawsze widziec tylko
jedna kopie, chyba ze sobie ustawia "reader" tak aby czytal te
powtarzajace sie jednakowe kopie. Podobnie tylko jedna odpowiedz
czytelnik czyta a nie tyle ile grup ja zawiera.

Wysylanie tego samego listu (lub nieco zmienionego aby zostal
uznany za inny przez przegladarki) do roznych grup osobno po to
aby zmusic czytelnikow do manualnego kasowania powtarzajacych sie
listow jest po prostu chamstwem i zasluguje na potepienie.

--
Marcus Kline
marcus_at_digicron.com