Re: Karty kredytowe - wyjasnienie

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 22:43:54 MET

In pl.listserv.polip Sebastian Malarz <sebmal_at_petex.bielsko.pl> wrote:
: > Moze w Polsce. Bo w US oczywiscie pierwsze. Klient odmawia .... i
: > niech sie
: > dostawca martwi jak od niego wysadzic nalezna sume. Bank po prostu
: > odpisuje odpowiednia kwote z konta dostawcy.

: No i znow korci mnie, zeby napisac - biore moja karte, buszuje caly
: tydzien, potem reklamuje - i niech sie dostawca i bank martwi ?

Bank sie raczej nie martwi. Tylko dostawca. Ewentualnie VISA pokrywa
z wplywow wlasnych.

: Gdyby tak bylo banki padlyby juz miesiac po uruchomieniu pierwszego
: "sklepu" w internecie ;-)

Ten system na swiecie dziala juz kilkadziesiat lat i naprawde internet
nic tu nie zmienia. Mozna cos kupic przez telefon, mozna zaplacic
za bilety dla kogos. Zdarzylo mi sie spac w hotelu na podstawie
przyfaksowanego xero karty, i to wcale nie mojej, w dodatku z drugiego
konca swiata. Sa wyludzenia, oszustwa, kradzieze.
Gdyby klienci ponosili straty, to szybko by zrezygnowali.
Straty bierze na siebie ktos inny niz posiadacz karty.

Oczywiscie do Polski moglo to jeszcze nie dotrzec, musze przeczytac
regulamin.

: Przeciez zaden bank ani sprzedawca NIE SA W STANIE UDOWODNIC, ze to
: nie bylem ja (chodzi mi glownie o wykupienie dostepu do zasobow
: a nie towaru po ktorym pozostaje dowod doreczenia, podpis itp.)
: wiec z tego wynika, ze moge reklamowac KAZDA taka transakcje i bank
: bedzie mi musial zwrocic koszty ? Oj, chyba nie... ;-)

Oj chyba tak. Tylko uwazaj z ta 'kazda', bo jak Cie nakryja kary w US
sa straszliwe - przestepstwo federalne wiec siedzisz, pracodawca wyrzuca
oszusta z pracy, bank cofa Ci kredyty i zabiera dom i samochod [oba
na kredyt :-)], nastepnego kredytu nikt ci nie da, bez karty kredytowej
wiele nie zalatwisz - emigruj chlopie do Meksyku, ale lepiej dalej,
bo Meksyk za blisko amerykanskich bankow.

J.