Re: Czy moga namierzyc? I co z tego?

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_nospam.fuw.edu.pl)
Data: Tue 04 Feb 1997 - 01:48:28 MET

In article <01bc1165$f69ec2a0$LocalHost_at_default>, "Sebastian Malarz" <sebmal_at_pet
ex.bielsko.pl> writes:
> Z tego co piszesz jasno wynika, ze dzisiaj sobie moge szalec
> po sieci z moim Mastercardem, zamawiac co chce a za tydzien pojde do
> banku i powiem, ze nic o tym nie wiem i oni mi nie kazda placic ?

Sluchaj, juz Ci pare osob probowalo powiedziec, ze sie nie znasz i piszesz
bzdury... No wiec ja to jeszcze raz powtorze: piszesz bzdury. Ludzkosc
(a przynajmniej jej czesc) dostatecznie dlugo uzywa juz kart kredytowych
i wypracowala sobie odpowiednie procedury.

Zreszta zrob taki eksperyment, a zobaczysz co bedzie. Moje
przewidywanie wyglada nastepujaco:
- zamawiasz cos na swoja karte
- sprzedawca przysyla ci to UPS-em (lub czyms podobnym - wystarczy nawet
  pocztowa przesylka polecona)
- przychodzi Ci miesieczne rozliczenie - idziesz do banku i mowisz ze za
  to nie zaplacisz
- bank informuje sprzedawce, ze nie chcesz zaplacic
- sprzedawca idzie do UPS-a i pyta o losy takiej-a-takiej przesylki
- UPS informuje go, ze zostala dostarczona w stanie nienaruszonym do rak
  Twoich wlasnych co potwierdziles wlasnorecznym podpisem.
Co dalej zrobi sprzedawca - nie wiem, bo mnie nie interesowalo, ale mysle
ze istnieje jakas nie-sadowa procedura dalszego postepowania. W najgorszym
razie pojdzie do sadu, w ktorym masz marne szanse...

I odwrotnie, jezeli sprzedawca nie moze udowodnic ze towar dostarczyl to nic
nie placisz i jeszcze mozesz go oskarzyc o probe oszustwa. Jak inaczej
chcialbys sie uchronic przed sprzedawca - oszustem, ktory poznawszy raz dane
Twojej karty wygeneruje rachunki na dowolnie wysoka sume?

I nie ma znaczenia w jakim kraju sie to dzieje, nawet w Polsce bank nie moze
w drodze ogloszenia regulaminu zmienic ogolnej zasady, ze za usluge
niewykonana sie nie placi...

Proste?
JMP

PS: Wyrzucam pl.listserv.polip z Followup: - ta dyskusja tu nie nalezy...