Re: Czy moga namierzyc ?

Autor: Sebastian Malarz (sebmal_at_petex.bielsko.pl)
Data: Mon 03 Feb 1997 - 22:27:16 MET

> Nie jestem tego pewny. Po co istnieje cos takiego jak reklamacja transakcji?

> O, co do tego to mysle ze NA PEWNO nie masz racji.
> Zawsze jest mozliwosc nie uznania transakcji i bank musi przeprowadzic
> postepowanie wyjasniajace.
> Nawet np. w PKO BP jest na to odpowiednia pozycja w cenniku - ile sie placi
> za *nieuzasadniona* reklamacje transakcji (tzn. jezeli po sprawdzeniu okaze
> sie, ze to jednak ty tej transakcji dokonywales).
> Pozdrowienia,

Reklamacja transakcji dokonywana jest przez organizacje platnicza
(np. VISA dla kart VISA) i jest jednakowa dla kazdego panstwa.

Mozna reklamowac np. transakcje dokonana w sklepie, bo zawsze istnieje
np. mozliwosc porownania podpisu.

Ale jezeli na moim wyciagu bankowym bedzie widniala pozycja, ktorej nie
dokonalem a okaze sie, ze byla to transakcja w internecie to
nie mam szans udowodnic, ze to nie ja dokonalem takiej transkacji,
a poniewaz istnieje wtedy "domniemanie jej dokonania" przeze mnie
to reklamacja jest odrzucana i naliczane sa wysokie koszty
postepowania.

Podczas sprawdzania reklamacji organizacja wychodzi z zalozenia,
ze dokonalem transakcji osobiscie i jezeli nie znajdzie dowodu,
ze tak nie bylo to reklamacje odrzuca - a w przypadku transakcji
internetowej trudno bedzie udowodnic, ze to nie ja - bo jak ?

Tak wiec... mam racje.

--
Sebastian Malarz
sebmal_at_petex.bielsko.pl