Re: Czy moga namierzyc? I co z tego?

Autor: Sebastian Malarz (sebmal_at_petex.bielsko.pl)
Data: Mon 03 Feb 1997 - 20:56:24 MET

> Przypuszczam ze nieco wyjasnilem poprzednio ze w USA uzytkownik
> nie odpowiada za nieautoryzowane transakcje

W Polsce w zadnym regulaminie karty nie ma rozgraniczenia na
odpowiedzialnosc za transakcje autoryzowane czy nieautoryzowane.

Regulaminy kart mowia za to wyraznie: "uzycie karty wywoluje skutek
finansowy bez wzgledu na to czy dokument potwierdzajacy transakcje
zostal podpisany przez posiadacza karty czy tez nie" (regulamin
karty Visa Classic BSK) - inne regulaminy innych kart mowia tak samo.

---
Ja rozumiem, ze prawo federalne w USA chroni posiadacza karty, ze
karty w USA sa w ogole super i extra ale cala ta dyskusja
dotyczy glownie warunkow w Polsce - a w Polsce jest tak jak napisalem.
W USA karty istnieja juz przeszlo pol wieku, w Polsce dopiero piec lat,
wiec bedziemy musieli jeszcze poczekac, zanim poslugiwanie sie karta
wydana przez polski bank bedzie rownie bezpieczne jak w USA.
Pozdrawiam serdecznie i dzieki za glos w dyskusji jak i za odnosniki
ktore zawieraja dosc ciekawe rzeczy widze.
--
Sebastian Malarz
sebmal_at_petex.bielsko.pl