re LAP - Lista Aktualnych Problemow

Autor: Tomasz Leszczynski (zeton_at_waw.pdi.net)
Data: Sat 25 Jan 1997 - 22:15:24 MET

24 Jan 97 , 21:21, Jaroslaw Rafa pisal(a):

> #0. WALKA Z MONOPOLEM TELEKOMUNIKACYJNYM!!!! Uswiadamianie ludziom, dlaczego
> monopol TPSA jest zly. "Nekanie" monopolisty na wszelkie dopuszczalne prawem
> sposoby (np. zaskarzanie do sadu o niezabezpieczanie linii telefonicznych, w
> wyniku czego my mozemy poniesc szkode gdy ktos podlaczy sie do naszej linii i
> "nabije" nam rachunek). Zastanawiam sie, jak wciagnac do takiej akcji media o
> duzym spolecznym zasiegu - np. Gaz.Wyb.

Gazete W. to interesuje, takie przynajmniej jako wierny jej czytelnik
odnosze wrazenie. I dzieki Bogu robia to na tyle rzadko, zeby ludzie
nie wkurzali sie: "oni znowu o tej telekomunikacji". A moze by tak
namawiac ludzi zeby co miesiac skladali reklamacje. To molocha
(monopolocha :-) niezle zneka, nie mowiac o bezplatnym billingu
dawanym wstecz (normalnie trzeba placic i wstecznego sie nie
dostanie).

> Co kto by o nich nie sadzil, sile
> oddzialywania maja duza. Udalo im sie np. wymusic zmiany w innym molochu
> pozornie nie do ruszenia - w szpitalach polozniczych, gdzie warunki byly
> skandaliczne, a teraz w wielu z nich juz jest duzo lepiej. Jakby ich tak
> napuscic, a im udaloby sie napuscic ludzi na TPSA. Albo w jakis sposob
> napuscic na TPSA "Radio Maryja", zeby zorganizowali krucjate, tak jak przeciw
> pismom porno w kioskach czy ustawie antyaborcyjnej.

Aha. Juz to widze. Jak nie bedzie monopolu to bedzie wiecej seks-
telefonow. Wszyscy ludzie inteligentni w Polsce widza problem.
Masy jakos nie (jestem tutaj wyjatkiem ktory potwierdza te smutna
regule).

> Jakby to radio odpowiednio
> ludzi podbechtalo, to demonstrowaliby przed TPSA i Min.Laczn. z rowna
> zacietoscia co przed Sejmem podczas nowelizacji ustawy antyab. Innymi slowy,
> chodzi o regularna dzialalnosc lobbystyczna. I tu widze drugie pole dzialania
> dla PSI. Powinna to byc IMHO w duzej czesci wlasnie organizacja lobbystyczna,
> wywierajaca spoleczne naciski aby sprawy potoczyly sie w korzystnym dla sieci
> kierunku.

Ja nie wiem czy dial-up to wlasciwe rozwiazanie dla Internetu. Dla
Internetowych technologii dial-up to istotne ograniczenie. A co z
laczami kablowymi?

> Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

Z powazaniem
Tomasz Leszczynski

P.S. A nie moze jaka organizacja zamieszczac reklam (media,
billboardy) o zamachu na obywatelska wolnosc jaka jest
zmonopolizowanie tak istotnej dla zycia spolecznego dziedziny jaka
NIEWATPLIWIE jest telekomunikacja. Jest w Polsce wiele firm ktore
przez glupote ministerialnych urzednikow ponosza olbrzymie straty
(ktore sa zyskami monopolocha), sa firmy, ktore tym glupcom (nie tacy
oni glupi) udalo sie zmusic do kupowania uslug w pewnej okreslonej
firmie (tzw. mafia telekomunikacyjna, ktorej bossem jest niejaki
Zielinski). Niech sie teraz te firmy zloza i uruchomia kampanie
antymonopolowa. To wiecej da niz narzekanie po katach.