Re: Bramka news -> mail

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 22 Jan 1997 - 19:45:14 MET

Dnia 22 Jan 97 o godz. 19:32, Tomasz R. Surmacz napisal(a):

> [...]
> (w newsach można sobie zrobić kill-file, w emailu już nie tak prosto,
> jeśli w ogóle), większość bramek news2mail obecnie przepuszcza na listę
> wyłącznie artykuły, które nie są cross-postowane do innych grup.
> Jest to również logiczne ze względu na to, że trudno śledzić dyskusję,
> która w newsach prowadzona by była w wielu grupach jednocześnie, a po
> wysłaniu na kilka list dyskusyjnych 'rozdziala się' na wiele wątków,
> więc np. odpowiedź z listy POLIP na list wysłany do pl.comp.networking
> i pl.listserv.polip nie trafi oczywiście do pl.comp.networking.
Tomku,
a czy to ladnie stawiac cos takiego bez ostrzezenia?
O ile pamietam, to owo uskarzanie sie mialo miejsce glownie na dziennikarzu,
i istotnie na dziennikarzu byla informacja, ze bramka obslugujaca
*dziennikarza* bedzie dzialac w ten sposob.
Nie zauwazylem analogicznej informacji na polipie. Zreszta uwazam, ze co do
polipa to troche nadmiar gorliwosci, bo wlasnie w przypadku tej listy czesto
*ma* sens crosspostowanie (np. do wspomnianej przez ciebie
pl.comp.networking; zdarzaly sie tez w przeszlosci sensowne crossposty do
pl.comp.www, pl.comp.ogonki, albo - tak jak w przypadku mojego listu - do
pl.news.admin i obu grup unixowych (no bo sprawa dotyczy propozycji grupy
pl.comp.os.unix...)
O ile pamietam, to akurat na polipie nikt nie domagal sie blokowania
crosspostow. Tu akurat jednak jest troche wiecej ludzi, ktorzy umieja sobie
postawic filtry na poczte, IMHO :-)

> Jeżeli inni uczestnicy listy/czytacze newsów uważają, że ta druga
> sytuacja jest bardziej do zaakceptowania niż pierwsza, to mogę
> przestawić limit np. na max. crospost do 3 grup (bo więcej, to mają już
> praktycznie tylko spamy i reklamy wysyłane do wszystkich grup).
Na ten przyklad wspomniany moj list mial cztery grupy: pl.listserv.polip,
pl.news.admin, pl.comp.sys.pc-unix i pl.comp.sys.pc-unix.linux. To juz by sie
nie zmiescil ;->. A wszystkie grupy sa sensowne...
IMHO, jak sie przyjmuje definicje, ze spam zaczyna sie od >5 grup (o tym
ostatnio gdzies pisales chyba nawet Ty sam albo Rafal), to niech bramka tez
przepuszcza do max. 5 grup.

A bylby, bylby...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa