Re: Bramka news -> mail

Autor: Tomasz R. Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 23 Jan 1997 - 17:11:49 MET

In pl.listserv.polip Jaroslaw Rafa <RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl> wrote:
: Dnia 22 Jan 97 o godz. 19:32, Tomasz R. Surmacz napisal(a):

: > Przy okazji ostatnich spamów i notorycznego cross-postowania pomiędzy
: > wieloma grupami news, na co uskarżali się użytkownicy list dyskusyjnych
: > (w newsach można sobie zrobić kill-file, w emailu już nie tak prosto,
: > jeśli w ogóle), większość bramek news2mail obecnie przepuszcza na listę
: > wyłącznie artykuły, które nie są cross-postowane do innych grup.
: Tomku,
: a czy to ladnie stawiac cos takiego bez ostrzezenia?

Wydawało mi się, że wysłałem informację o tym i na polipa i do
pl.news.admin, ale możliwe, że tylko mi się wydaje :-)

: O ile pamietam, to owo uskarzanie sie mialo miejsce glownie na dziennikarzu,

Głównie, ale nie tylko.

: i istotnie na dziennikarzu byla informacja, ze bramka obslugujaca
: *dziennikarza* bedzie dzialac w ten sposob.
: Nie zauwazylem analogicznej informacji na polipie. Zreszta uwazam, ze co do
: polipa to troche nadmiar gorliwosci, bo wlasnie w przypadku tej listy czesto
: *ma* sens crosspostowanie (np. do wspomnianej przez ciebie

Sprawdziłem - dla polipa był limit 2 grup :-)
Zmieniłem na 4. W dalszym ciągu jest jednak problem taki, że jeśli ktoś
wyśle list jednocześnie na polipa i kilka innych grup, to potem będzie
musiał śledzić rozwój dyskusji osobno na polipie i osobno w pozostałych
grupach, bo taka już jest niestety specyfika grup dyskusyjnych...

: O ile pamietam, to akurat na polipie nikt nie domagal sie blokowania
: crosspostow. Tu akurat jednak jest troche wiecej ludzi, ktorzy umieja sobie
: postawic filtry na poczte, IMHO :-)

: Na ten przyklad wspomniany moj list mial cztery grupy: pl.listserv.polip,
: pl.news.admin, pl.comp.sys.pc-unix i pl.comp.sys.pc-unix.linux. To juz by sie
: nie zmiescil ;->. A wszystkie grupy sa sensowne...

No i teraz na odmianę jeśli ktoś odpowiedziałby na ten list na liście
linux-l_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl, sprzężonej z pl.comp.sys.pc-unix.linux,
to żaden uczestnik listy lub grupy news polip tej odpowiedzi nie zobaczy.
I na odwrót. Dlatego lepiej unikać crosspostowania w grupach mających
odpowiedniki na listservach.

Tomek

--
 _________
(_   _' __) Tomasz R. Surmacz *--* Work:(071)320-2636 tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl
  |__(____/ For PGP key finger tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl *---* irc: TomekS