Re: Skrypty CGI

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 10:16:44 MET

On Sat, 18 Jan 1997 13:00:46 +0100, Martin Morgan wrote:

>Potrzebuje 2 rzeczy:
>
>- jakis internetowy adres do dobrego podrecznika o CGI
>- adres, gdzie mozna znalesc kompilator pod WIN'95/NT
> ( to sie chyba pisze w pearlu..lub cos w tym rodzaju )

CGI mozna pisac w kazdym jezyku programowania
CGI to protokol wymiany informacji miedzy serverem WWW
a programami, nie jest zalezny od zadnego jezyka/srodowiska
programowania. Oczywiscie ze wzgledu na przetwarzanie lancuchow
znakowych, taki jezyk jak Perl jest do tego celu predystynowany,
ale jest to jezyk wcale nie najlatwiejszy, o "kryptycznej" skladni,
wiec uczenia sie go po to tylko by jak piszesz:

>na mojej stronie umiscic maly formularz.

jest zdecydowana przesada.

Do wiekszosci malych programikow CGI w zupelnosci wystarcza
scripty shell'a pod unixami lub REXX pod OS/2 i winda~.

co do zrodel informacji:

http://WWW.Stars.com/Tutorial/CGI/Perl/ "CGI and Perl Tutorial"
jesli chcesz sie jednak bawic Perl'em

http://www.ai.mit.edu/projects/iiip/doc/cl-http/server.html
                                     "Common LISP CGI solution"
(jesli przez przypadek znasz LISP)

http://www.slac.stanford.edu/slac/www/resource/how-to-use/cgi-rexx/
jesli znasz REXX'a

oczywiscie warto zajrzec na odpowiednia strone Yahoo:

http://www.yahoo.com/Computers/World_Wide_Web/CGI_Common_Gateway_interface/
               "Yahoo's Common Gateway Interface Information page"
bo czesto zapomina sie ze o ile Yahoo napewno nie jest najlepsza~
search-engine, o tyle jego hierarchiczne menu jest __zadbane__

sa tez gotowe biblioteki ulatwiajace pisanie CGI w C
i zapewnie w wielu innych jezykach

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi