Re: Skrypty CGI

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 21 Jan 1997 - 12:41:25 MET

Dnia 21 Jan 97 o godz. 10:18, Gregorio Kus napisal(a):

> programowania. Oczywiscie ze wzgledu na przetwarzanie lancuchow
> znakowych, taki jezyk jak Perl jest do tego celu predystynowany,
> ale jest to jezyk wcale nie najlatwiejszy, o "kryptycznej" skladni,
> wiec uczenia sie go po to tylko by jak piszesz:

> jest zdecydowana przesada.
>
> Do wiekszosci malych programikow CGI w zupelnosci wystarcza
> scripty shell'a pod unixami lub REXX pod OS/2 i winda~.

Pod winda, to za skrypt CGI moze sluzyc "kazden jeden" plik .exe (podobnie
zreszta jak pod unixami kazdy plik wykonywalny), jezeli tylko w odpowiedni
sposob (zdefiniowany przez specyfikacje CGI wlasnie) czyta dane przekazywane
przez serwer i generuje wlasciwe naglowki na poczatku odpowiedzi (minimum to
odpowiedni Content-type: plus jedna pusta linia przed wlasciwa trescia
strony).
Zatem mozna to napisac w czym komu wygodnie, np. w Turbo Pascalu for
Windows...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl