Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Andrzej Bort (bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 08:53:42 MET

Tomasz Leszczynski <zeton_at_waw.pdi.net> pisał(a):
> At 08:56 PM 1/4/97 GMT, Marcin Jagodzinski pisal:

> Skad wniosek ze providerzy nie wyzyja z kont pocztowych a z PPP wyzyja?
> Moze granica oplacalnosci przedsiewziecia przebiega inaczej? Ja na
> przyklad przez 2 lata obchodzilem sie bez PPP i zylem. Jak po raz
> pierwszy zobaczylem Netscape'a to mi sie to w ogole nie podobalo bo
> moim zdaniem nie umywalo sie do gophera (wyobrazcie sobie).
> A jak tylko zalozyli mi telefon to zaczalem korzystac z uslugi TP S.A.

No to ja zaczne od innej strony:
1. TPSA oferuje tzw. "darmowy" dostep do internetu (PPP)
2. Ludziska korzystaja z tego (zakladam ze jedynego dostepu) po to, zeby:
  a) polazic po WWW
  b) poczytac newsy (jesli im wolno).
  c) sciagac pliki z FTP
3. Jesli maja gdzies konto, to moga traktowac TPSA jako inny sposob dojscia
   do uslug swojego providera. (e-mail, pelny dostep do newsow, etc).

Jesli teraz taka osoba zasmakowala internetu, i (co wazniejsze) spostrzegla,
jakie mozliwosci daje internet (wpiszcie, co chcecie, ale na pewno to beda
takie rzeczy jak wlasna strona WWW i wlasna skrzynka pocztowa), to nie
poprzestana na uslugach TPSA. Na cale szczescie dla providerow i w imie
obalania monopolu ;-)))

Czyzby paradoks? Np taki, ze TPSA nabija kase providerom?
Acha - zawsze mozna zalozyc linie dzierzawiona, dla firm aktywnie
korzystajacych z internetu takie rozwiazanie bedzie zapewne wiele lepsze.

> Jak TP S.A. zlikwiduje 0202122 to wroce do Telixa. No problem. A na
> rynku i tak pozostanie wiele osob zarazonych Internetem wlasnie dzieki
> TP S.A.

Cos w tym jest.

ACHA: Powyzsze opinie nie sa oficjalnym stanowiskiem CK Pol.Sl. ;-)

--
--   Andrzej Bort          Technical University of Silesia, Computer Center
--   E-mail: bort_at_polsl.gliwice.pl (ISO compatible)  Office phone: 37-15-69