Re: Zludny darmowy dostep

Autor: Marcin Jagodzinski (dima_at_ikp.atm.com.pl)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 15:00:28 MET

Dnia 5 Jan 97 04:48:01 GMT, zeton_at_waw.pdi.net (Tomasz Leszczynski)
pisal(a)

>Zawdziecza wiele osob ktore moga z Internetu korzystac. Dzieki
>0202122 wiele osob zdecydowalo sie przekroczyc bariere techniczna
>jaka stwarza poslugiwanie sie Internetem.

Przepraszam, tzn. dostep przez TP SA jest wg. ciebie latwiejszy
technicznie?

>Znam pare osob ktore
>tylko dlatego kupily modem (ktory ja im potem musialem instalowac :-)
>Ponadto w wielu miejscowosciach 0202122 to JEDYNA mozliwosc taniego
>dostepu.

I na zawsze pozostanie JEDYNA.

>No nie. I kto tu narzeka na komunizm? Rownie dobrze mozna postulowac
>zeby slabszych providerow rzad wspieral dotacjami.

Nieprawda. Wystarczy rozsadna polityka antymonopolowa. Tak jak
istnieje np. w USA. Ktora nic nie ma wspolnego z komunizmem.

>Poza tym nikt nie twierdzi, ze 0202122 jest za darmo. Gdyby nie
>0202122 to bym na niego nie dzwonil. Jasne? Wiec z impulsow jakie
>wybijaja dzwoniacy na 0202122 moze mozna ten program utrzymac?

A oni placa jakies wyzsze impulsy, zeby ten program utrzymac?

>A co do promocji to czy jest w nich cos zlego? A czy supermarkety
>nie maja prawa do promocji tylko dlatego ze sa supermarketami?
>Poza tym lubie coca-cole :-)

Chyba sie nie rozumiemy. Nie mam nic przeciw promocja. Ale tu mamy do
czynienia z promocja nieuczciwa. Bo organizuje ja monopolista,
wygrywajac nie jakoscia uslug, tylko dzieki temu, ze ma inne zrodlo
utrzymania, ktorego nikt mu nie odbierze. Jest to dumping.

> To jakby
>
>Za kilka lat zostanie zniesiony monopol.

Ja mialem watpliwa przyjemnosc sluchac urzednika min. laczn. (chyba
dosc wysokiej rangi). On cos mowil, ze za 5-6 lat moze zniesie monopol
na rozmowy miedzymiastowe. Na miedzynarodowe nigdy. Ale ogolnie to nie
ma zadnego planu, tylko sie zobaczy... moze... itp. Poza tym przez te
kilka lat... co bedzie sie dzialo? To moze niech wszystkie firmy
zbankrutuja, a za 5 lat zostanie na rynku kilka spolek, ktore
odpaczkowaly od TP SA. Ach, jaka bedzie konkurencja. Tak to sobie
wyobrazasz?

>Za kilka lat na rynku
>uslug sieciowych beda telewizje kablowe. Za kilka lat dzisiejsze
>obawy beda pewnie takie malutkie w porownaniu z innymi problemami.

Tak? A skad taka pewnosc? Najpierw musza dostac odpowiednie papiery. A
jesli TP SA zacznie oferowac uslugi tez przez kablowke? Przeciez ja na
to stac. I znowu: wygra z kazda kablowka, bo jest wieksza i ma
poparcie wladz.

>Skad wniosek ze providerzy nie wyzyja z kont pocztowych a z PPP wyzyja?
>Moze granica oplacalnosci przedsiewziecia przebiega inaczej?

Nie sadze. To jakbys proponowal producentom obuwia zycie ze sprzedazy
sznurowadel. To ma byc provider, ktory daje tylko konta pocztowe?
Mozna (juz lub niedlugo) miec swoje strony na serwerach TP SA.

>Ja na
>przyklad przez 2 lata obchodzilem sie bez PPP i zylem. Jak po raz
>pierwszy zobaczylem Netscape'a to mi sie to w ogole nie podobalo bo
>moim zdaniem nie umywalo sie do gophera (wyobrazcie sobie).

Sam zdajesz sobie sprawe, ze twoje doswiadczenia sa raczej
odosobnione.

>A jak tylko zalozyli mi telefon to zaczalem korzystac z uslugi TP S.A.

Niezly dowcip:). A miales wybor?

A pisales, ze moze wplywy z 020... pokrywaja ten program. Moze jest
jeszcze lepiej:)))

>No nie :-) Skad ta pewnosc? Dzialalnosc providerow jest troszke szersza
>niz udotepnianie anonimowego IP przez linie komutowane. Zgadzam sie
>ze ich zyski spadly ale wielu z nich przezyje. Poza tym zyskali wielu
>klientow calkiem spoza obszaru ich dzialalnosci.

Klientow na konta pocztowe po 20 zl x miesiac? Wielu? Tzn 50? Wplywy
1000 zl miesiecznie, po prostu bonanza. Zgadzam sie -- firmom TP SA na
razie nie ma za duzo do zaoferowania. Ale masowy Internet ma w
kieszeni. Bo mozna korzystac i z newsow, i z IRC, zalozych bezp.
kiopnto pocztowe, strone na Geocites...
Poza tym -- ilu przezyje? W jakim stanie? Do kiedy?

>Oj, to jest duzy problem. Ja nie wiem jakie sa zyski z polaczen
>0202122 wiec nie moge powiedziec: masz racje albo: nie masz racji.
>Tu musialby sie wypowiedziec ktos kto w tym programie siedzi.

Nie rozumiesz mnie. Ja nawet nie twierdze, ze sa z tego zyski
(bezposrednie, bo posrednie sa na pewno). Moze i sa straty. Ale
dlaczego firma panstwowa uruchamia program, do ktorego ja sie
dokladam, nie pytajac mnie o zdanie?

> Wiemy ze TP S.A. to firma kiepska,
>kiepsko traktujaca klientow, marnujaca ich pieniadze, oszukujaca ich

Zgadzam sie w 110%. I dlatego wlasnie jestem zdania, ze nie powinna
ona przejmowac kontroli nad masowym dostepem do Internetu w Polsce.

Ja tez. Dziekuje, nie.

Pozdrawiam!

Marcin Jagodzinski
mailto:dima_at_ikp.atm.com.pl