Re: Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 03 Jan 1997 - 18:25:38 MET

                                      ^^^^^^^^^^
  Masz zly adres zwrotny w naglowku. Popraw to.

(to pisal Wojciech Myszka)

 Radek> Zawsze moge przerzucic sie na news.onet.pl - wczytywanie listy
 Radek> grup przerwalem na ok. 2000. Takze msnews.microsoft.com
 Radek> przyjmuje mnie z otwartymi rekami :).

Rowniez z otwartymi rekoma przyjmie Cie news.icm.edu.pl, z tym, ze nie
da Ci pisac do grup innych niz pl.*. Zwroce Wam jednak uwage ze
porownywanie newsserwerow na podstawie "ilosci grup" jest conieco bez
sensu (chyba ze naprawde szuka sie pewnych specyficznych grup i na
niektorych serwerach ich sie nie znajduje). U siebie mam:

653:jwr:/local/news/lib>wc -l < active
    8271

Czyli 8271 grupy. I co z tego -- z tego co widze w statystykach
czytelnictwa, 80% z nich nie jest nigdy uzywane. Poza tym nie kazdy wie,
ze olbrzymia liczba pustych grup na newsserwerze powieksza tylko
niepotrzebnie plik active, ktory niektore newsreadery pragna sciagac w
calosci -- efektem jest wolniejsze podlaczanie sie.

Sensowniej jest przygladac sie takim rzeczom jak:
  -- jakie hierarchie sa na serwerze
  -- jak czesto jest on "zapchany" (z przepelnionym dyskiem, wtedy nie
     przyjmuje postingow)
  -- na ile dobrze jest feedowany (to znaczy jak aktualne newsy na nim
     sie znajduja)
  -- jak szybko podaje artykuly (smiem przypuscic ze serwery microsoft w
     stanach nie beda tu specjalnie konkurencyjne)

pozdrawiam,
--jwr
PS: wykorzystam okazje zeby powiedziec -- news.icm.edu.pl odrzuca
postingi z ewidentnie zlym polem From:.