Re: Glos w sprawie dostepu przez TPSA

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 31 Dec 1996 - 21:53:58 MET

Jaroslaw Zielinski <jz_at_it.com.pl> pisal (w odpowiedzi na moja
wypowiedz, ktora wycinam)
[...]
> To bardzo ciekawe, ze "nie maja dostepu do newsow"... (dodam, ze
wyslam
> ten posting z polaczenia PPP z TP SA). Moze jest tak w jakis
> szczegolnych przypadkach?
  ---
  To nie jest wcale ciekawe, tylko wiadome :-)

  Ale prosze wytlumacz mi czemu w ten sposob nie mozesz miec dostepu
do wszystkich grup newsowych obecnych w Polsce? Po co jest serwer
news.tpnet.pl (jezeli jeszcze jest) i jaki masz tam dostep?

Jurek Sychut <jerzy_at_returnex.se> (rowniez w odpowiedzi na moj
artykul) napisal zas:
> EEEEEEeeeeeee tam, to wszystko jest znacznie prostsze. Zapominacie
o:
> http://www.dejanews.com/
> i o tym, ze np. w
> http://www.free.polbox.pl/
> mozna zalozyc darmowe konto w 15 minut.
  ---
  Ja tez potrafie skorzystac z newsow na kilka roznych sposobow :-)
  (Natomiast powyzsze pytania pozostaja aktualne.)

  Wyslowie sie raz jeszcze - moze precyzyjniej niz poprzednio:

  1. Nie korzystam (praktycznie) z uslug TP SA.
  2. Uwazam, ze ceny telefonow sa tak dransko wysokie, ze usluga
ktora TP SA swiadczy nie jest wcale darmowa.
  3. Zgadzam sie ze wszystkimi, ktorzy twierdza ze jest to usluga
bardzo pozyteczna.
  4. Nie rozumiem paranoicznych ograniczen (w dostepie do newsow, na
przyklad) na serwerze news.tpnet.pl - czemu dostep jest typu
read-only, skoro w NASKu mozna miec dostep (do krajowych grup) pelen
a sa i inne metody wysylania artykulow (chyba ze i Tomek Surmacz
wprowdzil na administrowanej przez siebie bramce mail -> news jakies
ograniczenia?
  5. Zdaje sobie sprawe, ze _anonimowy_ dostep do Internetu stanowi
dla pewnej grupy ludzi ogromne wyzwanie, ktoremu nie potrafia
sprostac. I zachowuja sie po chamsku (patrz "sasiedni" watek na
POLIPie). Przyznaje sie, ze nie bardzo wiem tez jak temu
przeciwdzialac :-(
  6. Zadnych pretensji do TP SA (w temacie dostep do Internetu) nie
mam; nie uwazam ze usluga jest zrealizowana w sposob idealny. Nie
wiem (nie musze wiedziec, a nawet jezeli - za darmo nie dzielibym sie
taka wiedza) jak ja zrealizowac lepiej.

I to tylko tyle.

Noworocznie (to juz tylko 5 godzin - w chwili gdy pisze te slowa)
Wojtek

PS Glos w tej dyskusji zabieram z jednego tylko powodu: odpowiadalem
juz na pare listow _prywatnych_ pytajacych "Czemu nie mam dostepu
do..."