Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 31 Dec 1996 - 09:00:26 MET

konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl (Konrad Plich) wrote:

>Wydaje mi sie ze po wielokrotnych zapewnieniach TP S.A. ze zdaje sobie
>ona sprawe ze dostep anonimowy powinien oznaczac zamkniecie serwisow
>dajacych mozliwosc aktywnego udzialu w Internecie (IRC, News, itp.)
>taka burza jest zupelnie niepotrzebna.

Widocznie jest potrzebna, bo jak sie okazuje wiele osob
(takze ja) okazala sie niedoinformowana.

>Tydzien temu wyslalem zreszta na polip'a link do listu dyrektora
>CST w TP S.A. :
>http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/ograniczenia.html
>ktory wyraznie PROSI o zablokowanie dostepu do tych uslug.

Czytalem. Niestety tydzien temu wyjechalem na swieta,
tak ze przeczytalem wczoraj :) Szkoda tylko ze nie ma tam
zamieszczonej informacji, gdzie mozna poczytac o zasadach
korzystania z uslugi oferowanej przez tpsa. Taka informacja jest
oczywiscie udostepniona, jednak mysle ze w tym liscie przydal by sie
jakis namiar.

>Na ten temat juz toczyla sie tutaj zazarta dyskusja.
>Wydaje mi sie ze wiekszosc dala sie przekonac argumentom, szkody, ktore
>moga wyrzadzic nieopowiedzialni uzytkownicy 0202122 po zablokowaniu
>IRC i News sprowadzaja sie do tego co mozna zrobic np. dzwoniac z budki
>telefonicznej i sa duzo mniejsze od szkod, jakie mozna wyrzadzic
>wysylajac anonimowo bombe w paczce.

No dobrze. Z domeny tpsa mozna bez problemu nadac sfalszowany list,
ktory np. zapisze kilka list dyskusyjnych pomiedzy soba. W zaleznosci
od wytrzymalosci hostow moga one ulec zablokowaniu. Sorry, ale z budki
telefonicznej raczej dosyc trudno jest zablokowac centrale telefoniczna.

>Nie jest to wiec warte wprowadzania ogromnej biurokracji, dodatkowych oplat
>a w koncowym efekcie ograniczania masowosci dostepu do Internetu.
>Jest to zreszta wspomniane w juz cytownym:
>http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/komutowany.html
>
>Pozdrawiam.
> Konrad

W sumie masz racje. Ale ja jak zwykle mam drobne 'ale' :))))
Otoz przydaloby sie, aby po zalogowaniu na ppp oprocz
winietki tpsa, pojawil sie jakis adres gdzie kazdy moglby
sobie poczytac o zasadach korzystania z uslugi.
Wystarczy uzupelnic jeden, czy dwa pliki tekstowe :)