Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Mon 30 Dec 1996 - 20:33:52 MET

On Mon, 30 Dec 1996, Grzegorz Szyszlo wrote:

> Ja proponuje wprowadzenie moderowania tego kawalka internetu.
> Podobnie jak sie dokladnie wytrzepuje torby wschodnich turystow,
> a w spokoju zostawia zachodnich na wielu granicach.

Wydaje mi sie ze po wielokrotnych zapewnieniach TP S.A. ze zdaje sobie
ona sprawe ze dostep anonimowy powinien oznaczac zamkniecie serwisow
dajacych mozliwosc aktywnego udzialu w Internecie (IRC, News, itp.)
taka burza jest zupelnie niepotrzebna. Zreszta np. dla ulatwienia takich
dzialan wszscy klienci 0202122 sa w jednej domenie tpnet.pl
Zdajemy sobie sprawe ze nasi klienci dla uzyskania pelnego dostepu
do wszystkich uslug musza wykupic sobie u dowolnego providera
nieanonimowe konto i jest to wyraznie napisane na:
http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/komutowany.html

Tydzien temu wyslalem zreszta na polip'a link do listu dyrektora
CST w TP S.A. :
http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/ograniczenia.html
ktory wyraznie PROSI o zablokowanie dostepu do tych uslug.

> Tak sie niestety sklada, ze polaczenie przez tpsa daje pelna anonimowosc.
> tpsa nie zapewnila doslownie zadnych mechanizmow autentyfikacji.
> zadnego sprawdzenia numeru z ktorego dokonano polaczenia. przez to
> sprawcy czegokolwiek, bardzo latwo jest sie zamaskowac i ukryc
> przed reszta swiata. moze sobie poszalec ile wlezie, i nikt go nie
> znajdzie. to jest glowna przyczyna slabosci uslug oferowanych przez
> tpsa. my na to nic nie mozemy poradzic. na to moze poradzic
> wylacznie tpsa.

Na ten temat juz toczyla sie tutaj zazarta dyskusja.
Wydaje mi sie ze wiekszosc dala sie przekonac argumentom, szkody, ktore
moga wyrzadzic nieopowiedzialni uzytkownicy 0202122 po zablokowaniu
IRC i News sprowadzaja sie do tego co mozna zrobic np. dzwoniac z budki
telefonicznej i sa duzo mniejsze od szkod, jakie mozna wyrzadzic
wysylajac anonimowo bombe w paczce.
Nie jest to wiec warte wprowadzania ogromnej biurokracji, dodatkowych oplat
a w koncowym efekcie ograniczania masowosci dostepu do Internetu.
Jest to zreszta wspomniane w juz cytownym:
http://www.tpnet.pl/tpnet/komutowany/komutowany.html

Pozdrawiam.
                                Konrad