Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 27 Dec 1996 - 11:57:51 MET

In pl.listserv.polip Wojciech Apel <wojtek_at_silesia.pik-net.pl> wrote:
: naszym systemie jest tablica ogloszen. Kazdy moze sobie wpisac co mu sie
: chce i zaraz zostanie to wywieszone. [...]
: Przynajmniej nie zablokowac dla systemow majacych tpnet.pl na koncu.
: Zablokowanie uchroni mnie przed ciaglym kasowaniem bardzo brzydkich i
: wulgarnych wyrazow, ktore wielbiciele TPnetu wpisuja tam namietnie.
: Czy jeżeli podejme takie działania nie podniesie się w TePsie krzyk o
: ograniczaniu wolności ?

a) Krzykiem sie nie przejmuj. Twoj server, twoje ogloszenia....
   Ja bym sie raczej przejal swoimi uzytkownikami, dla ktorych ten
   serwis jest przeznaczony - czasem i oni beda chcieli przez tpnet
   zadzwonic.

b) Nie ograniczac dostepu - moze im przejdzie.

c) Dorobic pare zabezpieczen:
   - Dla dzwoniacych przez TPSA wymagac podania hasla dostepu
   - zadac podania adresu e-mail, i odsylac autorowi z komentarzem,
     ze jesli to nie jego, to moze skasowac.
   - jesli podawanie falszywych adresow stanie sie nagminne -
     ogloszenie odeslac do autora i zazadac potweirdzenia.
   - przeszukac wiadmosc na okolicznosc wulgaryzmow i odrzucac
   - jak wyzej, ale nie odrzucac, tylko przepuscic czlowieka przez
     pare ekranow podsylanych powolutku, a rachunek bije...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |