Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Andrzej Bort (bort_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 27 Dec 1996 - 10:12:20 MET

Wojciech Apel <wojtek_at_silesia.pik-net.pl> pisał(a):
> Na naszym systemie jest tablica ogloszen. Kazdy moze sobie wpisac co mu sie
> chce i zaraz zostanie to wywieszone. Fajne, wygodne, ludzie korzystaja. Ale
> od pewnego czasu zastanawiam sie czy nie zablokowac tej uslugi.
> Przynajmniej nie zablokowac dla systemow majacych tpnet.pl na koncu.
> Zablokowanie uchroni mnie przed ciaglym kasowaniem bardzo brzydkich i
> wulgarnych wyrazow, ktore wielbiciele TPnetu wpisuja tam namietnie.

Wojtku, każdy administrator jest sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem.
Przynajmniej, jeśli nie ma szefa nad sobą :-))

Załóżmy, że jakiś admin hosta, na którym jest masa usług (np. taka właśnie
tablica ogłoszeń jak u ciebie - na WWW, ftp, news ....)
I ów admin chciał udostępnić owe usługi wszystkim. Udostępnił. No to jacyś
ludzie zaczęli mu przysparzać niepotrzebnej roboty (wulgaryzmy, spamy etc.)
Co robi? Zamyka dostęp: do tablicy ogłoszeń, newsów (tu może - ale nie
musi - zostawić dostęp read-only), itd. Możliwości jest sporo.

To jest tak, jak z niesfornym dzieckiem. Nabroi - to klapsa mu ;-)))))

--
--   Andrzej Bort          Technical University of Silesia, Computer Center
--   E-mail: bort_at_polsl.gliwice.pl (ISO compatible)  Office phone: 37-15-69