Re: TP SA - ciekawostka jedna taka

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 21 Dec 1996 - 19:21:05 MET

In pl.listserv.polip Wojciech Myszka <W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl> wrote:
: Dzielnym dziennikarzom gazety udało się dowiedzieć, że (i tu będzie
: cytat) firmy <<"łączyły swoje serwery komputerowe znajdujące się w
: różnych miejscach miasta wykorzystując do tego infrastrukturę należącą
: m. inn. do TP SA". Zakładając bez wymaganego prawem zezwolenia tzw.
: łącza stałe i prowadząc prace kablowe, naruszyły - zdaniem PIT - ustawę
: o łączności.>>
: Pomijam tu w rozważaniach fakt czy firmy zezwolenie miały, czy nie. Nie
: interesuje mnie również to czy łącząc swój komputer (nazwę go serwerem)
: z komputerem sąsiada naruszę jakąś ustawę czy też nie.

ten fakt moze byc kluczowy :-)

: Interesuje mnie fakt udziału w całej sprawie firmy TP SA. Z
: przeczytanej informacji wynika bowiem jednoznacznie, że owe nielegalne
: połączenia powstały dzięki skorzystaniu z legalnej usługi TP SA
: polegającej na założeniu "łącza stałego"! Nie wierzę bowiem, że
: wspominane firmy nielegalnie wykorzystały kable należące do TP SA.

Nie bede moze podawal kto i gdzie, ale moze to chodzi o fakt, ze ktos
majac podlaczenie do Internetu via TPSA wlasnie podlacza sasiednia firme?
Pol biedy jak ona jest w tym samym budynku, ale jak to jest w sasiednim
budynku?

: Co więcej słyszałem również (ale ta informacja nie pochodzi już z
: cytowanej gazety), że TP SA "specjalizuje" się w udostępnianiu swoich
: łącz użytkownikom a później donosi o tym fakcie "komu trzeba" i kończy
: się to kontrolą.

Tak bogiem a prawda, to takie laczenie jest co najmniej wykroczeniem,
a OBOWIAZKIEM kazdego obywatela jest donosic o przestepstwie....

Wybory blisko - proponuje pytac kandydatow jakie poprawki proponuja do
ustawy o lacznosci.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |